سلامت نیوز : نائب رئیس هیئت مدیره‌ی نظام پرستاری تبریز گفت: هر چه دغدغه‌ی فکری پرستار کاهش یابد خدمات مراقبتی مطلوب‌تری ارائه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «محمدحسن صاحبی‌حق» در جمع خبرنگاران افزود: با وجود مشکلات و سختی‌های کار، پرستاران به ایفای رسالت سنگین و موثر خود پایبند هستند و با توجه به امکانات کم موجود برای ارائه‌ی بهترین خدمات تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراقبت کاری دشوار و پراسترسی است، گفت: دولت یازدهم خوشبختانه توجه‌ی خاص و ویژه‌ای به حوزه‌ی بهداشت و درمان دارد و خبرهای خوشی در خصوص تخصیص بودجه سال 93 برای این حوزه شنیده می‌شود.

نائب رئیس هیئت مدیره‌ی نظام پرستاری تبریز اظهار کرد: با افزایش بودجه‌ی دانشگاه‌های علوم پزشکی و تخصیص بودجه کافی به بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی و درمانی کیفیت ارائه‌ی خدمات ارتقا می‌یابد.

صاحبی‌حق ادامه داد: مشکل بخش سلامت باید طلب شهروندان از مسئولان و دولت باشد و مردم باید در عرصه‌های مختلف از نمایندگان منتخب خود در مجلس و شوراها خواهان رسیدگی به بخش سلامت جامعه باشند.

وی افزود: کمبود منابع مالی و بودجه‌ی وزارت بهداشت سبب شده قانون تعرفه‌ی خدمات پرستاری مصوب مجلس با گذشت هفت سال تاکنون اجرایی نشود.

نائب رئیس هیئت مدیره‌ی نظام پرستاری تبریز با اشاره به اینکه 3500 پرستار تبریزی عضو این سازمان هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه با کمبود پرستار مواجه هستیم طوریکه به ازای هر تخت بیمارستانی 0.7 پرستار وجود دارد که این بر کیفیت مراقبت‌های پرستاری اثرگذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha