پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10711

وزیر بهداشت بر تلاش بیشتر و نگاه مدبرانه معاونین غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی در جهت توزیع منطقی و مناسب داروهای یارانه ای در کشور تاکید کرد.

دکتر کامران باقری لنکرانی امروز در سخنانی که از طریق ویدئو کنفرانس با معاونین غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی ایران در کرمانشاه مطرح کرد، گفت: امسال یارانه دارو مطابق سال گذشته هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: داروهای یارانه ای ثروتی است که در مجموعه نظام دارویی کشور وارد می شود و مدیران و روساهای دانشگاههای علوم پزشکی می بایست با تلاش بیشتری پیگیر توزیع درست این داروها باشند.

وزیر بهداشت این پیگیری را به منظور رسیدن دارو به دست مصرف کننده واقعی دانست و افزود: تجویز منطقی دارو از دیگر ضرورتهایی است که باید مورد توجه مدیران مربوطه قرار گیرد.

لنکرانی با تاکید بر اینکه برای تجویز منطقی و مصرف درست دارو احتیاج به یک کار ستادی داریم ، گفت: این کار نیاز به هماهنگی معاونتهای غذا و دارو ، آموزش و درمان دارد.

وی همچنین به مقوله داروهای بیمارستانی اشاره کرد و افزود: در بحث داروهای بیمارستانی مانند آنتی بیوتیک ها نیاز به کارهای جدی تری داریم.

لنکرانی با اعلام اینکه مجموعه فعالیتهای وزارتخانه را باید به سمت برنامه های راهبردی و عملیاتی هدایت کنیم ، گفت: نظارت بر داروخانه ها با توجه به رعایت موقعیت داروسازان از دیگر نکاتی است که در بحث تجویز منطقی دارو می بایست دنبال شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha