سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تعرفه‌های پزشکی سال آینده در شورای عالی بیمه تصویب شده و به کمیسیون اجتماعی دولت برای تصویب نهایی رفته است و تا زمان تصویب نمی‌توانیم جزئیات آن را اعلام کنیم اما بیشترین رشد تعرفه‌ها در مورد هتلینگ و خدمات بستری در بیمارستانهای دولتی است.

محمدآقاجانی در گفت و گو با فارس، افزود: تعرفه های پزشکی سال 93 چهارشنبه هفته گذشته در شورای عالی بیمه با توافق وزارت بهداشت و بیمه ها تصوب شد و برای تصویب نهایی به دولت رفت.

وی ادامه داد: فعلاً نمی توانیم میزان رشد کلی تعرفه ها و جزئیات ارقام آن را اعلام کنیم اما جهت گیری کلی تعرفه های خدمات پزشکی این است که تعرفه های خدمات هتلینگ و بستری در بیمارستانهای دولتی هر چه بیشتر به تعرفه واقعی نزدیک شود و با پوشش مناسب بیمه ها مردم بتوانند با مراجعه به بیمارستانهای دولتی خدمات مناسب و با کیفیت دریافت کنند و پرداخت از جیبشان کم شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: بیشترین بار هزینه های درمانی مردم ناشی از بستری در بیمارستان و دریافت خدمات در بیمارستانهای خصوصی است که به علت نارضایتی از خدمات بیمارستانهای دولتی به مجبورند به این مراکز مراجعه کنند، در صورتی که بیمارستانهای دولتی بتوانند خدمات با کیفیت را با تعرفه مناسب ارائه کنند بخش مهمی از مشکلات مردم و هزینه های آنها کم می شود.

آقاجانی ادامه داد: به عنوان مثال تعرفه هتلینگ بیمارستانهای دولتی به ازای هر شب هم اکنون 48 هزار تومان است در حالی که قیمت تمام شده این خدمات 118 هزار تومان است  به همین علت بیمارستانها مرتباً ضرر می دهند و مجبورند از کیفیت خدمات به بیماران کم کنند.

وی گفت: قیمت تمام شده این خدمات احصا شده و جهت گیری وزارت بهداشت و دولت به سمت هر چه واقعی تر شدن تعرفه این خدمات و پوشش مناسب بیمه است تا بتوانیم در سال آینده گام مهمی را در جهت کاهش پرداخت از جیب مردم و افزایش رضایتمندی آنان برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha