تکمیل بسته‌های نظارتی نظام پزشکی جهت اصلاح تعرفه‌های بخش خصوصی

سلامت نیوز : معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی از کامل شدن بسته‌های نظارتی این سازمان به منظور اصلاح تعرفه‌های پزشکی بخش خصوصی خبر داد و گفت: طبق وعده وزیر بهداشت جلسه تعیین و تصویب تعرفه‌های بخش خصوصی تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد.

دکتر محمد جهانگیری در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اقدامات انجام شده جهت تدوین پیوست نظارتی به منظور تعیین تعرفه‌های درمان بخش خصوصی، گفت: در راستای صحبت‌های انجام شده‌ در شورای عالی بیمه و در حضور وزرای بهداشت، رفاه و سایر اعضای شورای عالی بیمه، در صورت اصلاح تعرفه‌ها باید تضمین‌های اجرایی و نظارتی آن در بخش خصوصی توسط سازمان نظام پزشکی درنظر گرفته شود.

وی افزود: در این راستا اقدامات زیادی را انجام داده‌ایم. به عنوان مثال مکانیسم‌های اصلاح فرایندها در ارایه خدمات بخش خصوصی و دولتی را مد نظر داشته‌ایم. در همین زمینه جلساتی را با مدیران عامل بیمارستان‌های بخش خصوصی و انجمن‌های علمی – تخصصی برگزار کرده‌ایم.

جهانگیری با بیان این که برنامه‌ریزی‌های لازم جهت شفاف سازی خدمات، اطلاع رسانی و نظارت بر فرایندهای احصای مالی و اجرایی در مراحل پایانی است، افزود: روسای بیمارستان‌های خصوصی از این طرح استقبال و اعلام کردند که در صورت نزدیک شدن به قیمت تمام شده خدمات و اجرای آنها، در برنامه‌های نظارتی همکاری لازم را با سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت خواهند داشت.

وی دراین باره ادامه داد: نظارت‌ها را از سطح عملکردی یعنی از خود موسسات، انجمن‌های علمی تخصصی و سازمان نظام پزشکی شروع خواهیم کرد. رکن اصلی نظارت‌ها نیز آن است که بتوانیم اصلاح فرایندها را با کمک تمام ذینفعان امر انجام دهیم. همچنین در این راستا اطلاع رسانی مناسب را به مردم خواهیم داشت و بسترهای کار هم از شکل سنتی به بسترهای جدید همراه با تکنولوژی تغییر خواهد کرد.

جهانگیری افزود: یکی از الزامات این برنامه هماهنگی‌ با بیمه‌های پایه و تکمیلی است. بر این اساس از این پس در قراردادها با بیمه‌های پایه و تکمیلی قطعا مبانی نظارتی را در نظر خواهیم گرفت و مباحث را با کمک خود موسسات، انجمن‌های علمی – تخصصی و سازمان‌های بیمه‌گر پیش خواهیم برد.

وی ادامه داد: در مجموع به منظور تهیه این پیوست نظارتی جلسات مشترکی را با وزارت بهداشت داشته‌ایم و کلیت کار و فرایندهای اجرایی آن تدوین شده است. همانطور که ذکر شد حتی یک گام جلوتر رفته و جلسات کاربردی‌مان را نیز با مدیران عامل بیمارستان‌های خصوصی و روسای انجمن‌های علمی - تخصصی برگزار کرده‌ایم. در نهایت از آنجا که جهت اصلاح تعرفه‌ها از سازمان تضمین خواسته بودند، بسته‌های نظارتی سازمان نظام پزشکی با هماهنگی وزارت بهداشت تدوین شده، آماده اجراست و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

جهانگیری در پاسخ به سوال ایسنا درباره زمان تعیین تکلیف تعرفه‌های بخش خصوصی گفت: در این زمینه مقرر شده بود که ابتدا بسته‌های نظارتی تدوین شود و این بسته‌ها اکنون آماده است. بر این اساس طبق وعده وزیر بهداشت و اعضای شورای عالی بیمه قبل از سال جدید جلسه‌ای جهت تعیین و تصویب تعرفه‌های درمان بخش خصوصی خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: از آنجا که مباحث انتظامی نیز در سازمان نظام پزشکی متمرکز است، هیات‌های بدوی، تجدید نظر و عالی نیز با عملکرد به موقع در انجام این ساماندهی کمک خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha