سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 107531

سلامت نیوز : پزشکان در یک مطالعه جدید هشدار دادند: نوزادان دختری که زیر وزن طبیعی متولد می‌شوند در سنین بزرگسالی بیشتر در معرض نازایی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ متخصصان علوم پزشکی در سوئد اظهار داشتند: نوزادان دختری که هنگام تولد وزن پایینی دارند بیشتر در معرض خطر نازایی هستند و احتمال اینکه در دوران بزرگسالی برای صاحب فرزند شدن مشکل پیدا کنند به مراتب بیشتر است.

در این بررسی متخصصان سوئدی به مطالعه 1201 زن که پس از سال 1973 میلادی متولد شده و بین سال‌های 2005 تا 2010 میلادی به دلیل مشکل ناباروری به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند، پرداختند. پس از ارزیابی سوابق پزشکی این زنان مشخص شد که 4 درصد از آنان هنگام تولد زیر وزن طبیعی بودند و جثه 6 درصد از آنان نیز پس از تولد به طور غیرمنتظره‌ای کوچک‌تر از یک نوزاد طبیعی بوده است.

پیش از این نیز مطالعات متعددی در مورد پیامدهای مختلف تولد نوزادان کم‌وزن بر سلامت آنان در سنین بالاتر انجام شده است. برای مثال در سال 2011 میلادی محققان آمریکایی اعلام کردند افرادی که هنگام تولد وزن پایینی دارند بیشتر مستعد ابتلا به چاقی در سال‌های آتی زندگی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha