پرکاری تیروئید در صورت عدم درمان موجب نارسایی قلبی می‌شود

سلامت نیوز : یک فوق تخصص غدد درون ریز گفت: در صورت طولانی شدن بیماری پرکاری تیروئید در افراد و عدم درمان آن، این بیماری می‌تواند با تاثیر سوء بر روی قلب نارسایی قلبی را در پی داشته باشد.

دکتر کارون شاه ابراهیمی در گفت وگو با (ایسنا) ، بیماری خود ایمنی "میاستنی گراویس" را از جمله شایع‌ترین علل پرکاری تیروئید عنوان و تصریح کرد: در این بیماری بدن برعلیه غده تیروئید آنتی بادی می‌سازد که همین امر موجب فعال شدن و پرکاری غده تیروئید می‌شود.

شاه ابراهیمی ریزش مو، تپش قلب، کاهش وزن، تعریق زیاد و احساس گرما، لرزش بدن و در برخی موارد مبتلا شدن افراد به اسهال را از جمله علائم بیماری پرکاری تیروئید عنوان کرد.

وی تصریح کرد: بروز نازایی و نیز سقط جنین نیز از جمله دیگر علائم این بیماری است که در برخی بیماران مشاهده می شود.

به گفته شاه ابراهیمی این بیماری بیشتر در زنان به دلیل فعال بودن سیستم ایمنی آنها مشاهده می‌شود.

این فوق تخصص غدد درون ریز خاطرنشان کرد: در صورت عدم توجه و درمان پرکاری تیروئید این بیماری می‌تواند با تاثیر سوء برروی قلب موجب نارسایی قلبی شده و همچنین پوکی استخوان را به دنبال داشته باشد.

وی همچنین طولانی شدن بیماری پرکاری تیروئید در برخی افراد و عدم درمان آن را موجب ایجاد لاغری مفرط عنوان کرد.

شاه ابراهیمی با اشاره به وجود درمان قطعی برای این بیماری، مصرف دارو، جراحی و نیز استفاده از ید رادیواکتیو را از جمله راه‌های درمانی این بیماری عنوان کرد.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، در صورت درمان مناسب بیماری، کلیه علائم در فرد بیمار از بین خواهد رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha