کمبود 100 هزار نیروی پرستار در کشور/ جذب 10 هزار پرستار در دستور کار

سلامت نیوز : معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری کشور از کمبود 100 هزار نیروی پرستار در کشور خبر داد و گفت: در یک پروسه 10 ساله به استانداردهای موجود در حوزه پرستاری می رسیم.

یعقوب قدسیان در گفت و گو با پانا، با اشاره به اقدامات برای جبران کمبود کادر پرستاری در بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور افزود: اولین اقدامی که انجام شده و در حال نهایی شدن است، این بوده که از دانشجویان پرستاری شاغل به تحصیل از ترم 5 به بالا را در شیفت شب استفاده کنیم.

جذب 10 هزار پرستار در دستور کار

وی اضافه کرد: بر این اساس 10 هزار پرستار جذب شود و رفع کمبود پرستار را بتوانیم از این طریق جبران کنیم.

معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری و عضو شورای عالی نظام پرستاری تصریح کرد: از طرفی قصد داریم ظرفیت تربیت دانشجو در حوزه پرستاری را افزایش دهیم که این موضوع هم اکنون در دست بررسی است.
افزایش تعداد دانشکده های پرستاری در کشور
وی در ادامه با بیان اینکه تعداد دانشکده های پرستاری نیز باید افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: همچنین تعداد دانشکده های پرستاری نیز باید افزوده شود که این موضوع هم در دستور کار قرار دارد تا در نهایت منجر به رفع کمبود نیروی پرستار در کشور شود.
به گفته این مقام مسئول، هم اکنون در مراکز درمانی و بیمارستان های کشور به ازای هر تخت بیمارستانی 0.7 نیروی پرستار داریم این در حالی است که در کشور ژاپن 2.5 پرستار در مراکز درمانی وجود دارد.
جبران کمبود پرستار در یک پروسه 10 ساله
معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری گفت: 100 هزار کمبود پرستار داریم که با اقداماتی که انجام می شود در یک پروسه 10 ساله به استانداردهای موجود در حوزه پرستاری می رسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    0 0
    ﺍﮔﻪ ﮐﻤﺒﻮﺩ ﻧﯿﺮﻭﯼ ~ﺭﺳﺘﺎﺭﯼ ﻫﺴﺖ ~ﺱ ﭼﺮﺍ ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺭﺳﺘﺎﺭ ﺑﯿﮑﺎﺭ ﻫﺴﺖ ﺧﯿﻠﯽ ﺍﺯ ~ﺭﺳﺘﺎﺭﻫﺎ ﺑﻌﺪﺍﺯ ﺍﺗﻤﺎﻡ ﻃﺮﺣﺸﻮﻥ ﺑﯿﮑﺎﺭﻫﺴﺖ