دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 107883

سلامت نیوز : مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و خدمات شهری با بیان اینکه آمارهای اعلام شده درباره تعداد موش‌های پایتخت اغراق‌آمیز بوده است، گفت: در سه ماهه نخست سال آینده تعداد دقیق موش‌ها اعلام خواهد شد. رضا قدیمی در حاشیه بازدید میدانی از طرح کنترل و مبارزه با جانوران مضر شهری از محدوده میدان تجریش تا پل سیدخندان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در راستای طرح استقبال از بهار، موضوع کنترل و مبارزه با جانوران مضر شهری از اول اسفند شروع شد، هفته‌ای سه روز و سه شب بازدید داشتیم و 12 بازدید شبانه و روزانه از محدوده‌های آلوده صورت گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ او با بیان اینکه در این بازدیدها همه عوامل حضور داشتند، گفت: اکیپ‌های طعمه‌گذاری و شناسایی و مبارزه مکانیکی در این بازدیدها حضور داشته و مشکلات اصلی را شناسایی کردند. در مناطق نیز اکیپ‌های عمرانی در کنار اکیپ‌های عملیاتی قرار گرفته‌اند و مشکلاتی از قبیل مشکلات انهار و انتقال آنها از طریق لوله گذاری به زیر زمین بررسی شد. قدیمی با بیان اینکه پناهگاه‌های جانوران مضر در کنار رستوران‌ها، نانوایی‌ها و غیره است، افزود: این به علت عدم ملاحظاتی است که اصناف در دور ریختن پسماندهایشان دارند. او همچنین با اشاره به بحث ارتقای آموزش شهروندی تاکید کرد: این موضوع کار مهمی است و موثرترین روش این است که بتوانیم غذا و پناهگاه را از این جانوران مضر بگیریم.

قدیمی همچنین با بیان اینکه باید بتوانیم سموم شیمیایی را کاهش دهیم، ادامه داد: عمده طعمه‌های ما در سال 93 ارگانیک خواهد بود و اصلی‌ترین کار ما عدم استفاده از سموم شیمیایی است. او با بیان اینکه طرح مبارزه با جانوران مضر تا پایان فروردین‌ماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: 25 جایگاه در سطح شهر قرار داده‌ایم و موضوع ارتقای آموزش شهروندی در اختیار قرار دادن طعمه‌های ارگانیک، بروشورها و تله‌های چسبی به شهروندان در دستور کار ماست. قدیمی تاکید کرد: بحث آموزش شهروندان مهم‌ترین رویکرد ماست و بدون کمک مردم کار به جایی نخواهیم برد. شهروندان نباید انتظار داشته باشند تمام شهر را تله‌گذاری کنیم بلکه باید پسماندهایشان را مدیریت کنند. او در رابطه با کاهش جانوران مضر گفت: در شش ماهه اول سال 93 شهروندان خود گواهی خواهند داد و تغییرات را مشاهده می‌کنند. قدیمی همچنین شایعات مربوط به وجود موش‌های زنده‌خوار در پایتخت را رد کرد و گفت: نژاد موش‌ها «رت نروژی» است که سال‌ها در پایتخت میزبانش هستیم. او همچنین آمارهای اعلام‌شده از سوی اعضای شورای شهر در رابطه با هزینه مبارزه با هر موش را رد و آن‌را اغراق‌آمیز خواند.

قدیمی همچنین شایعات مربوط به دادن پنج‌هزار تومان به هر شهروند در ازای تحویل یک موش را تکذیب کرد. مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود در رابطه با برنامه‌های کنترل دستفروشان گفت: این یک موضوع سنتی است که هفته آخر سال در خیلی از محلات در حاشیه معابر پیش می‌آید برای همین در 22 منطقه 22 محل را که کمترین آزار و اذیت برای شهروندان داشته باشد به ساماندهی دستفروشان اختصاص داده‌ایم و هفته آخر بازارها را برای ساماندهی آنان در نظر گرفته‌ایم. ایسنا نوشت؛ به گفته او در تمام هفته‌های سال به‌طور جدی با دستفروشان مبارزه می‌کنیم اما هفته آخر سال را شهروندان باید مدارا کنند و خیلی انتظار کارهای سلبی از ما نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha