چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳
کد خبر: 108012

اسباب بازی های جالب برای کودکان

سلامت نیوز :  برخی از اسباب بازی ها برای کودکان فقط جنبه تفریحی و سرگرمی دارند. اما برخی دیگر را می توان برای آموزش نیز استفاده کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت برترین ها ؛ اسباب بازی های امن و مطمئنی که در عین بازی به کودکان رنگ، الفبا، اعداد و ... نیز آموزش می دهند.

1.    سییل چوبی

یکی از جالب ترین اسباب بازی های چوبی برای کودکان – البته برای پسرها – سبیل است. این اسباب بازی ها برای گاز گرفتن کودکانی که می خواهند دندان در بیاورند، مناسب است. البته این اسباب بازی ها در شکل و طرح های مختلفی موجود هستند.

2.    عصرهای تابستان

چرتکه چوبی به سبک مدرن نه تنها وسیله بازی و سرگرمی برای کودک است، بلکه می تواند شمارش اعداد را نیز به او بیاموزد.

3.    پازل

پازل های چوبی علاوه بر دوام بالایی که دارند، به خوبی می توانند چیدمان و انواع شکل ها را به کودک بیاموزد.

4.    مکعب های سه بعدی

این مکعب ها در اندازه و رنگ های متنوع موجود هستند و نوشته های روی آنها نیز با توجه به سن کودکان متفاوت است. از حروف الفبا گرفته تا اعداد و شکل و نام حیوانات روی ضلع های مختلف این مکعب ها چاپ شده اند که می توانید با کمک آنها به فرزند خود مسایل بسیاری بیاموزید.

5.    عروسک پارچه ای

این عروسک ها در زمان های قدیم بسیار زیاد بودند. همه دختربچه های دهه های 60 و 50 دست‌کم یکی از این عروسک ها داشته اند. این عروسک های خانگی و دست‌ساز شاید همچون باربی های زیبا نباشد، اما به دلیل نرم و راحت بودنشان، دخترها آن را بیشتر دوست دارند.

6.    عروسک های کاموایی

یکی از بهترین ایده های اسباب بازی امن و مطمئن برای کودکان، عروسک هایی است که با کاموا بافته می شوند و داخل آنها با پارچه یا پنبه های نرم پر می شود. به طور مثال، این اسب زیبا را همه کودکان دوست دارند.

7.    چوب های رنگ شناسی

این پایه های چوبی که در رنگ های مختلف موجود هستند یکی از بهترین گزینه ها برای آموزش رنگ ها به کودکان به شما می روند. مزیت این اسباب بازی کلاسیک این است که تا سال های سال همراه کودک باقی می ماند. این پایه ها نمی شکنند و خراب هم نمی شوند.

8.    پازل چوبی

پاز های چوبی چون از مواد طبیعی تهیه می شوند، غیرسمی هستند. در عین حال کاملا تراشیده و صیقلی شده هستند و برای بازی کودکان هیچ خطر یا مشکلی ایجاد نمی کند. در ضمن، با اشکال متنوعی که این قطعات دارند، می توانید شکل های هندسی را به آنها آموزش دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha