سلامت نیوز : اگر مبتلا به دیابت هستید، رژیم غذایی شما این است که یک طرح سالم غذایی داشته باشید تا بتوانید قند خون خود را کنترل کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ در واقع رژیم غذایی دیابت باید حاوی بهترین مواد غذایی سرشار از مواد مغذزی و کم کالری است البته با تاکید بر میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار.

هر چه دیابت مقاوم تر شود، قطعا پزشک شما را به یک متخصص تغذیه ارجاع خواهد داد.

اگر رژیم پر کالری و پر چرب را انتخاب کنید، باید منتظر افزایش نامطلوب قند خون باشید. عدم کنترل قند خون نیز می تواند به مشکلات جدی مانند عوارض مزمن عصبی، کلیوی و قلبی منجر شود.

انتخاب مواد غذایی می تواند به شما کمک کند سطح قند خون خود را مدیریت کنید.

برای بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ، کاهش وزن نیز می تواند راه موثری برای کاهش قند خون باشد.

جزئیات رژیم غذایی

یک متخصص تغذیه می تواند به شما کمک کند بر اساس سلیقه و شیوه زندگی بهترین رژیم غذایی را داشته باشید.

کربوهیدرات های سالم را در نظر داشته باشید: میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات ( لوبیا، نخود فرنگی و عدس ) و فراورده های لبنی کم چرب جزء این دسته است.

غذاهای غنی از فیبر: فیبر غذایی شامل تمام غذاهای گیاهی که بدن شما می تواند هضم و یا جذب کند. فیبر می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد و کمکی به کنترل سطح قند خون است. غذاهای پر فیبر شامل سبزیجات، میوه، آجیل، حبوبات ( لوبیا، نخود فرنگی و عدس )، آرد گندم و سبوس گندم .

ماهی: خوردن ماهی حداقل دو بار در هفته مهم است. ماهی می تواند جایگزین خوبی برای گوشت با چربی بالا باشد. به عنوان مثال، ماهی تن و ماهی های کم چرب کسترول کمتری نسبت به مرغ و گوشت دارند. ماهی آزاد، ماهی خال مخالی، ماهی تن ، ساردین غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که ارتقاء سطح سلامت قلبی  و کاهش چربی های خون به نام تری گلیسرید را به دنبال دارند.

چربی های خوب:  مواد غذایی مثل آووکادو، بادام، گردو، زیتون و کانولا و روغن بادام زمینی - می تواند سطوح کلسترول خون را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha