چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 108059

یک فوق تخصص آسم و آلرژی با هشدار نسبت به تشدید آسم و آلرژی بهاره با مصرف غذاهای آماده و رستورانی مصرف غذاهای خانگی و غذاهای بدون افزودنی را به مبتلایان توصیه کرد.

مبتلایان به آسم غذاهای آماده به مصرف نخورند

سلامت نیوز: یک فوق تخصص آسم و آلرژی با هشدار نسبت به تشدید آسم و آلرژی بهاره با مصرف غذاهای آماده و رستورانی مصرف غذاهای خانگی و غذاهای بدون افزودنی را به مبتلایان توصیه کرد.


دکتر علیرضا مهدویانی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز، با هشدار نسبت به احتمال تشدید بیماری مبتلایان به آسم و آلرژی با مصرف غذاهای آماده و رستورانی در مسافرت، گفت:« غذاهای آماده و صنعتی و نیز غذاهای رستورانی به دلیل مواد افزدونی موجود در آن باعث تشدید سرفه و خس خس سینه مبتلایان به آسم و آلرژی بهاره می شود لذا مصرف غذاهای خانگی به این افراد توصیه می شود».


این فوق تخصص آلرژی،آسم و ایمونولوژی درباره رژیم غذایی این دسته از مبتلایان در نوروز، گفت:« اعتقادی نداریم که مواد غذایی باعث ایجاد و یا تشدید آسم و یا آلرژی بهاره می شود. متاسفانه به دلیل تفکر غلطی که در میان در سطح جامعه مبتلایان به آسم و آلرژی درباره مواد غذایی وجود دارد، باعث می شود که این افراد به غلط تحت رژیم های اجتنابی و حذفی مواد غذایی متعدد قرار گیرند که موجب بروز سوء تغذیه در مبتلایان می شود».


دکتر مهدویانی خاطرنشان کرد:« البته بحث افزودنی های غذایی جدای از بحث مواد غذایی اصلی است چرا که افزودنی ها و مواد غذایی حاوی افزودنی ها مثل غذاهای آماده،چیپس، پفک یا نوشابه منجر به تشدید آسم و یا بیماری آلرژی بهاره می شود».


وی با تاکید بر لزوم مصرف مواد غذایی اصلی و اجتناب از حذف آن از برنامه غذایی روزانه مبتلایان به آسم و آلرژی بهاره، گفت:« ممنوعیت غذایی تنها برای افرادی که مبتلا به آلرژی غذایی هستند وجود دارد آن هم با نظر پزشک متخصص. کمتر از 10 درصد بیماران مبتلا به آسم و آلرژی بهاره مبتلا به آلرژی غذایی نیز هستند لذا این دسته از افراد باید در مورد تغذیه خود با پزشک متخصص مشورت کنند و به غلط تحت رژیم حذفی قرار نگیرند».


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha