وزیر بهداشت افغانستان از واکسیناسیون هفت میلیون و ۷۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال افغان در ۳۱ استان این کشور در مقابل بیماری فلج اطفال خبر داد و گفت: این کودکان در اقدامی همزمان و سراسری طی ۳ روز واکسن فلج اطفال را دریافت کردند.

۷٫۷ میلیون کودک افغان واکسن فلج اطفال دریافت کردند

سلامت نیوز: وزیر بهداشت افغانستان از واکسیناسیون هفت میلیون و ۷۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال افغان در ۳۱ استان این کشور در مقابل بیماری فلج اطفال خبر داد و گفت: این کودکان در اقدامی همزمان و سراسری طی ۳ روز واکسن فلج اطفال را دریافت کردند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، دکتر ˈثریا دلیلˈ افغانستان افزود:در این برنامه چهار میلیون و ۹۰۰ هزار کودک ۲ سال تا ۵ سال نیز قرص هایی برای مقابله انگل دریافت کردند.

دلیل گفت با همکاری حدود هفت هزار بهداشت یار که در این دوره از واکسیناسیون کودکان با وزارت بهداشت افغانستان همکاری داشتند قصد داریم در شش ماه اول امسال برای ریشه کنی فلج اطفال دور دوم سراسری واکسیناسیون کودکان افغان را اجرا کنیم.

وزیر بهداشت افغانستان دست آورد های این وزارتخانه را با همکاری نهادهای بین المللی خوب توصیف کرد و گفت: ۸۰ مورد مثبت فلج کودکان در سال ۲۰۱۱ را به ۱۴ مورد در سال ۲۰۱۳ و ۳ مورد در سال ۲۰۱۴ کاهش داده ایم که این دست آورد بسیار امیدوار کننده ای است.

دلیل گفت: ۳ مورد مثبت ابتلای کودکان به فلج اطفال در ابتدای سال ۲۰۱۴ در استان های بدخشان، لغمان و کنر ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha