نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس در زمینه اجرای سیاست‌های ابلاغی حوزه سلامت حمایت خود از قبیل قانون‌گذاری و نظارت را به عمل خواهد آورد.

سلامت نیوز: نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس در زمینه اجرای سیاست‌های ابلاغی حوزه سلامت حمایت خود از قبیل قانون‌گذاری و نظارت را به عمل خواهد آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، عبدالرحمان رستمیان ، با اشاره به راهکارهای اجرایی سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه سلامت اظهار کرد: در بعضی از مواردی که در سیاست‌های ابلاغی به آن‌ها اشاره شده در کشور کارهای خوبی صورت گرفته است و توانستیم پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم.

وی با تاکید بر این‌ که پژوهش هایی که تاکنون در کشور انجام شده باید به سمت کاربردی شدن سوق داده شود، گفت: به‌عنوان نمونه در زمینه پیوند اعضاء در منطقه در جایگاه خوبی قرار داریم و اگر بتوانیم با مدیریت خوب در این گونه حوزه‌ها حرکت کنیم ، با توجه به این‌که منابع آن هم در سیاست‌های ابلاغی مشخص شده ، قطعا می‌توانیم به اهداف چشم‌انداز و سیاست‌های ابلاغی دست پیدا کنیم.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که ضروری است پوشش بیمه‌ای همگانی در کشور انجام شود،‌ افزود: متاسفانه پوشش بیمه‌ای کاملی در کشور وجود ندارد و آن‌هایی هم که دارای پوشش بیمه‌ای هستند تعریف مشخصی ندارند در حالی که بیمه پایه باید تقویت شود ، در نتیجه اگر این اتفاق بیافتد به عدالت نزدیک می‌شویم .

نماینده مردم دامغان درمجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که اهداف مورد نظر در برنامه پنجم در سیاست‌های ابلاغی حوزه سلامت نیز مورد تاکید قرار گرفته است، ابراز کرد: اکنون که سیاست‌های حوزه سلامت از سوی رهبری ابلاغ شده، وظیفه وزارت‌ خانه‌های مرتبط در امر سلامت است که اهداف گفته شده را اجرایی کنند، یعنی راهکار اجرا و فعالیت اجرایی را تدوین کرده و سپس براساس آن پیش روند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: در زمینه قانون‌گذاری نیز در مواردی که نیاز باشد مجلس هم حمایت کرده و هم نظارت می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: در قانون بودجه سال جاری نیز تقریبا اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده و اگر طی چند سال این منابع ارتقاء پیدا کند می‌توانیم به شاخص‌های مورد نظر دست پیدا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha