مشاور معاون پرستاری وزیر بهداشت از انجام آزمایش رایگان قند، فشار خون و وزن در ۵ اردیبهشت‌ ماه و در هفته سلامت در تمام بیمارستان‌های دانشگاهی کشور خبر داد.

سلامت نیوز: مشاور معاون پرستاری وزیر بهداشت از انجام آزمایش رایگان قند، فشار خون و وزن در ۵ اردیبهشت‌ ماه و در هفته سلامت در تمام بیمارستان‌های دانشگاهی کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، عباس‌زاده در نشست خبری هفته سلامت گفت:‌ کمیته‌ای متشکل از رؤسای دانشکده‌های پرستاری و مامایی از دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و ایران تشکیل شده تا برنامه‌های هفته سلامت را بررسی کنند.

وی ادامه داد: ‌فشار خون بالا و عدم تناسب وزن عمده دلیل بیماری‌های مزمن در کشور است و بیماری‌های قلبی که بیشترین آمار مرگ و میر را دارند، به دلیل همین عوامل قابل کنترل هستند.

عباس‌زاده افزود: به همین دلیل سنجش فشار خون، قند خون و وزن در پایگاه‌های سلامت انجام می‌شود و آموزش خودمراقبتی به صورت حضوری ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در روز جمعه 5 اردیبهشت‌ماه در تمام بیمارستان‌های دانشگاهی کشور دفاتر رایگان برای بیماران و خانواده‌هایشان راه‌اندازی می‌شود تا اطلاعات خودمراقبتی را دریافت کرده و تست‌های سه‌گانه انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha