یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 109241

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت از تدوین رهنمودهای غذایی ایران با توجه به فرهنگ غذایی کشور اشاره کرد و گفت: این رهنمودهای غذایی از طریق شبکه‌های بهداشتی درمانی کشور جهت آموزش تغذیه صحیح به مردم ارائه می‌شود.

سلامت نیوز: مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت از تدوین رهنمودهای غذایی ایران با توجه به فرهنگ غذایی کشور اشاره کرد و گفت: این رهنمودهای غذایی از طریق شبکه‌های بهداشتی درمانی کشور جهت آموزش تغذیه صحیح به مردم ارائه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر زهرا عبداللهی در نشست خبری هفته سلامت، رعایت تغذیه صحیح را از مهم‌ترین ابعاد خود مراقبتی خواند و گفت: بی‌تردید اصلاح الگوی غذایی، نقش مهمی در حفظ سلامت مردم خواهد داشت چرا که به عنوان مثال با تغذیه صحیح می‌توان از 50 درصد بیماری‌های قلبی و 30 درصد از سرطان‌ها جلوگیری کرد.

وی تغییرات ایجاد شده در الگوی غذایی کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: این تغییرات شیوع قابل ملاحظه اضافه وزن و چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن را به دنبال داشته است؛ به طوری که مصرف قند، نمک و چربی در سبد غذایی مردم بسیار بیشتر از میزان توصیه شده است. به دلیل مصرف بیش از حد این مواد، شیوع بیماری‌های غیرواگیر مرتبط با تغذیه را شاهد هستیم.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد: جهت اصلاح الگوی غذایی باید فرهنگ غذایی از کودکی اصلاح شود. به این ترتیب باید فرهنگ غذایی به مهدکودک‌ها، وارد و از آنجا آغاز شود. در صورتی که ذائقه‌سازی از کودکی ایجاد شود، طبعا این فرد در بزرگسالی از الگوی صحیح تغذیه‌ای برخوردار خواهد بود و به این ترتیب می‌تواند از سلامت خود مراقبت کند.

عبداللهی گفت: بسته‌های آموزشی در ارتباط با اصول تغذیه صحیح در دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، چاپ و در سطح شبکه‌های بهداشتی درمانی کشور توزیع شده است. همچنین کارشناسان تغذیه در دانشگاه‌ها جهت آموزش تغذیه صحیح و ارائه خدمات مشاوره از طریق شبکه‌های بهداشتی درمانی کشور آمادگی دارند.

همچنین نوروزی، مدیر روابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور نیز برنامه‌های این سازمان در هفته سلامت را تشریح کرد و گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی سال‌های متمادی است که در حوزه سلامت، حرکت‌های جهادی خود را انجام می‌دهد.

وی، ویزیت رایگان در محل نماز جمعه پنجم اردیبهشت ماه را از مهم‌ترین برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی در هفته سلامت خواند و گفت: با برپایی چادرهای سلامت در محل نماز جمعه، این ویزیت رایگان انجام خواهد شد.

نوروزی، ارائه ویزیت رایگان در مطب پزشکان بسیجی و همچنین ویزیت رایگان خانواده معظم شهدا در هر محله و ... را از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی در هفته سلامت خواند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha