رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از طراحی ایجاد یک بیمارستان بزرگ به منظور ارائه خدمات سوختگی و پیوند اعضا در شمال شرق یا شرق تهران خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از طراحی ایجاد یک بیمارستان بزرگ به منظور ارائه خدمات سوختگی و پیوند اعضا در شمال شرق یا شرق تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز در نشست خبری هفته سلامت در جمع خبرنگاران به حوزه پژوهش اشاره و گفت: حوزه پژوهش حوزه‌ای است که ما می‌توانیم گام‌های بلندی را برداریم، در حقیقت وضعیت پژوهش در کشور خوب است ولی کافی نیست چرا که ما باید پژوهش را کاربردی کنیم مراکز رشد ارتقاء دهیم، شرکت‌های دانش بنیان را تقویت کنیم تا بتوانیم پژوهش را به ثروت تبدیل کنیم. 

 

وی به بحث آموزش اشاره و تصریح کرد: تبدیل دانشگاه به یک دانشگاه بین‌المللی از اهداف مهم ما در حوزه آموزش است، باید توجه داشت که رتبه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ما رتبه‌های خوبی در جهان است اما برای رسیدن به رتبه‌های بالا‌تر باید تلاش‌های زیادی کنیم. 
پیوندی افزود: از دیگر برنامه‌های ما در حوزه آموزش در سال ۹۳ گسترش برنامه‌های آموزشی مجازی است، در واقع تصور این است که ۳۰ درصد درس‌هایی که به صورت ریسرچ است به صورت مجازی دنبال کنیم. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص مشکلات حوزه درمان گفت: یکی از مشکلات ما پراکندگی مراکز درمانی است، در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه ۴ هزار تخت بیمارستانی وجود دارد که ۷ تا ۸ درصد آنها مربوط به تخت‌های ویژه است در واقع با توجه به کمبود تخت‌های ویژه و نبود تخت‌های سوختگی دانشگاه تصمیم گرفته که یک بیمارستان بزرگی را در شمال شرقی یا شرق تهران طراحی کند که دارای تمام بخش‌ها به ویژه بخش سوختگی و پیوند اعضا باشد تا از این طریق پاسخگوی نیاز بیماران باشد. 
وی افزود: پراکندگی دانشکده‌های این دانشگاه نیز یکی دیگر از مشکلات این دانشگاه است به غیر از ۲ تا ۳ دانشکده‌ای که در نزدیکی دانشگاه هستند بقیه دانشکده‌ها به صورت پراکنده در جنوب و شرق تهران مستقر هستند که این موضوع باعث تحمیل هزینه‌های زیادی به دانشگاه می‌شود برای کاهش این هزینه‌ها در نظر داریم که با همکاری دانشگاه شهید بهشتی دانشگاهی به صورت تجمیع برای این دانشکده‌ها ایجاد کنیم که این دانشکده به عنوان پردیس شماره ۲ خواهد بود. 
وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از هداف دیگری که دانشگاه دنبال می‌کند کاهش تصدی‌گری‌ها است، در واقع در تلاش هستیم که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را با مشارکت مردم ایجاد کنیم و مدیریت آن‌ها را به خود مردم واگذار کنیم اما با نظارت ما فعالیت کنند. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha