قائم مقام وزیر بهداشت در امور بازرگانی و تجهیزات پزشكی با اشاره به توجه خاص وزارت بهداشت به تجهیزات پزشكی در دولت نهم از افزایش 3 تا 7 برابری مصرف داخلی این قبیل كالا طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین در طی این مدت تا حد زیادی با قاچاق تجهیزات پزشكی به داخل كشور مبارزه شده است.

دكتر ابراهیم متولیان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران مد با اشاره به شناسنامه دار شدن تمام شركت‌های تولید تجهیزات پزشكی داخلی و وارد كنندگان گفت: براین اساس كار مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشكی به داخل كشور فراهم شده و می‌توانیم كالاهای قاچاق را از كالاهای مرغوب و با كیفیت تشخیص دهیم.

وی همچنین با اشاره به تدوین آیین نامه تجهیزات پزشكی كه به تازگی صورت گرفته، گفت: براین اساس برگزاری نمایشگاه‌های تجهیزات پزشكی الزامی شده و تمام نمایشگاه‌ها از جمله نمایشگاه‌های شهرستان‌ها و حاشیه كنگره‌ها باید با ضوابط مورد تایید وزارت بهداشت برپا شود.

وی با اشاره به نتایج مثبت نمایشگاه ایران مد گفت: خوشبختانه این نمایشگاه كه تا سال 68 هر دو سال یكبار برگزار می‌شد از آن زمان تاكنون به طورسالانه برگزار شده و نتایج مثبتی را به بار داشته است.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بازرگانی و تجهیزات پزشكی همچنین با اشاره به این كه نمایشگاه عرب هلث در منطقه با وسعت و قدرت بسیاری برگزار می‌شود، اظهار كرد: بنابراین باید در تلاش باشیم تا نمایشگاه ایران مد نیز به معنای واقعی در سطح بین المللی مورد توجه همگان قرار گیرد.

متولیان با بیان اینكه امسال520 شركت در این نمایشگاه حضور دارند 160 شركت را خارجی و 360 شركت را داخلی برشمرد و از تعداد قابل توجه شركت كنندگان خارجی ابراز خرسندی كرد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha