شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 109743

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرج گفت: آلودگی‌های زیست محیطی رودخانه حفاظت شده کرج را تهدید می‌کند.

سلامت نیوز: رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرج گفت: آلودگی‌های زیست محیطی رودخانه حفاظت شده کرج را تهدید می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حکیمی گفت: رودخانه حفاظت شده کرج یکی از رودخانه‌های حفاظت شده کشور تلقی می‌شود و اهمیت حفاظت از آن به 2 دلیل است. 
 
وی افزود: این رودخانه محل تامین آب شرب کرج و تهران است و همچنین یکی از زیستگاه‌های اصلی ماهی قزل آلای خال قرمز است که جز ماهی های است که در سطوح کشور در تعداد محدودی از رودخانه‌های کشور زیست می‌کند. 
 
رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرج با اشاره به استقرار 4 پاسگاه حفاظتی محور کرج-چالوس اذغان داشت: با توجه به وظایفی که سازمان محیط زیست در جهت پیشگیری از آلودگی رودخانه کرج را در ماموران اجرایی در پاسگاه‌های این محور مستقر هستند تا از عرصه‌های طبیعی و پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی و همچنین از تخلفات جلوگیری کند. 
 
حکیمی ادامه داد: با توجه به اینکه محور کرج-چالوس از محورهای توریستی کشور محسوب می‌‌‌‌‌ شود و حجم کثیری از مسافران در طول سال این مسیر تردد می‌کنند متاسفانه شاهد پراکنش زباله و سایر آلودگی‌های زیست محیطی هستیم این در حالیست که واحدهای پذیرایی و رستوران‌ها از منابع آلاینده این رودخانه می‌باشد. 
 
وی با اشاره به فرهنگسازی در خصوص حفاظت از محیط زیست گفت: شهروندان نباید در طبیعت زباله بریزند و منتظر باشند که بعد از رفتن آنها یک نهادی، زباله آنها را جمع آوری کند. 
 
وی خاطرنشان کرد: طبق اصل 50 قانون اساسی حفاظت از محیط زیست به عنوان یک وظیفه عمومی تلقی می‌‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha