رئیس انجمن علمی ایمونولوژی گفت: نظام سلامت باید ایمنی مردم در برابر آلودگی هوا، اصوات و استرس را تأمین کند.

سلامت نیوز: رئیس انجمن علمی ایمونولوژی گفت: نظام سلامت باید ایمنی مردم در برابر آلودگی هوا، اصوات و استرس را تأمین کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد وجگانی در نشست خبری دوازدهمین کنگره بین‌المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران اظهار داشت:‌ ایمونولوژی به عنوان یکی از رشته‌های علمی و پزشکی با برنامه منظم در عرصه‌های علمی حضور دارد. این کنگره به عنوان یکی از کنگره‌های موفق و شاخص خواهد بود که یکی از شاخصه‌های آن حضور اعضای انجمن و دلسوزی تیم مدیریت و اجرایی است.

وی افزود: این رشته جزو فراگیرترین رشته‌های پزشکی است و در بین علوم پایه اثرگذاری بالایی دارد و مرتبط با رشته‌های دیگر است.

وی ادامه داد: معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، ریاست این کنگره را برعهده دارد چرا که او ایمونولوژیست است.

رئیس انجمن علمی ایمونولوژی گفت: نوآوری یکی از شاخصه‌های این کنگره است که برگزاری پنل‌های مردمی را در بر می‌گیرد. نکته‌ای که باید به آن اشاره شود، اهمیت این رشته است چرا که سلامت جهانی ممنون ایمونولوژی (ایمنی‌شناسی) است . تولید، کشف و کاربرد واکسن‌ها از حدود 200 سال گذشته آغاز شده و مردم را از موهبت سلامت بهره‌مند کرده است.

وی با اشاره به شعار هفته سلامت خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات بهداشت و درمان جامعه مربوط به اختلالات روان‌ تنی است. این سیستم تحت تأثیر عوامل روانی و فراجسمی است.

وجگانی گفت: سیستم ایمنی در نظام سلامت باید به گونه ای باشد که پاسخگوی آلودگی هوا، آلودگی های صوتی و هر نوع استرس در زندگی مردم و سبک زندگی آنها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha