وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اعلام كرد راه اندازی 3 كلینیك تامین اجتماعی ویژه زنان در تهران در دستور كار قرار دارد و تلاش داریم این كلینیك ها در سراسر كشور احداث شود.

سلامت نیوز:وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اعلام كرد راه اندازی 3 كلینیك تامین اجتماعی ویژه زنان در تهران در دستور كار قرار دارد و تلاش داریم این كلینیك ها در سراسر كشور احداث شود.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از روزنامه اعتماد،ربیعی افزود: در معاونت روابط كار به دنبال تدوین برنامه یی هستیم كه در چارچوب قوانین موجود روند ارتقای زنان در محیط های كاری را تسریع كند. ربیعی با تاكید بر نقش پررنگ زنان در تولید ثروت در جامعه گفت: طبق گزارشاتی كه دریافت كردم، می دانم كه زنان به اندازه شایستگی های خود در محیط های كاری ارتقاء نمی یابند و تدوین این برنامه برای برطرف كردن همین مشكل است.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار كرد: درحال حاضر دو میلیون و 400 هزار بیمه شده زن كارگر و 200 هزار بازنشسته زن كارگر در جامعه تامین اجتماعی داریم كه تلاش می كنیم تا مشكلات آنها را در قالب چند محور به دولت ارائه دهیم. 

وی با بیان اینكه شناسایی مسائل و مشكلات فرهنگی، اجتماعی و آسیب های محیط كار و اجتماع برای زنان كارگر، بهداشت جسمی زنان در محیط كار و ارتقای سطح زندگی زنان كارگر را در دولت دنبال خواهیم كرد، افزود: با تلاش دولت توانستیم 50 درصد داروهای نازایی را در بخش تامین اجتماعی تحت پوشش قرار دهیم و همچنین تجهیز زایشگاه های تامین اجتماعی و كمك به زایمان طبیعی در دستور كار قرار دارد.

ربیعی تاكید كرد: با معاونت زنان ریاست جمهوری همكاری هایی را برای اجرای دستور العمل هایی برای ارتقای سطح زندگی زنان كارگر دنبال می كنیم. وی با بیان اینكه حضور زنان ایرانی از عرصه كار در ایران نكته جدیدی نیست خاطرنشان كرد: هیچگاه زن ایرانی از عرصه تولید و مشاركت دور نبوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha