پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 110879

گاهی وقت ها ، خانم با به کار بردن یک جمله نا خواسته تمام اعصاب و روان آقای خانه را بر هم می زند . صبح قبل از بیرون رفتن از منزل ، اگر همسرتان بگوید پولم تمام شده یا نوشتن چک فراموشت نشود، چقدر آرامش شما برهم می خورد ؟!

سلامت نیوز: گاهی وقت ها ، خانم با به کار بردن یک جمله نا خواسته تمام اعصاب و روان آ قای خانه را بر هم می زند . صبح قبل از بیرون رفتن از منزل ، اگر همسرتان بگوید پولم تمام شده یا نوشتن چک فراموشت نشود، چقدر آرامش شما برهم می خورد ؟! 

به گزارش سلامت نیوز،اگر خانم ها بدانند چه کلامی را در چه زمانی و به چه شکلی بیان کنند، به طور حتم از حرف هایی که آقایان رااز کوره به درمی برد، جلوگیر ی خواهند کرد. مگر آن که هدف بانویی ، بهم ریختگی روحی و شخصیتی آقای خانه باشد! درهر صورت خانم ها با توجه به محتوای این مطلب باید تلاش کنند از تکرار این حرف ها و موقعیت های تنش آفرین پر هیز نمایند .

1. پولم تمام شده ، چک نمی کشی ؟

اگر نمی توانید هزینه ماهیانه خانواده و خرجی روزانه تان را محاسبه کنید، ریاضی خود شما اشکال دارد! برای دریافت هزینه منزل به زمان و نحوه دریافت وجه نقد مورد نظرتان توجه نمایید. زمان رفتن وخارج شدن از خانه برای مطرح نمودن پول ، زمان درستی نیست ، شدید ترین در گیری های خانوادگی می تواند به دلیل در خواست مستمر و بی موقع پول باشد. ماهی یک بار کل هزینه های جاری را محاسبه و زمان دریافت خرجی خانه را مشخص نمایید. اشتباه نکنید! اگر شما هم شاغل بودید خودتان به طور حتم مدیریت مالی را قبول داشتید. موضوع دیوانه کننده برای همسرتان، بی موقع مطرح نمودن دریافت پول و پی درپی بودن آن است . فراموش نشود اشکال شما در نداشتن یک منبع در آمد یا سرمایه گذاری ونیز شاغل نبودن تان نیست، بلکه مشکل در نبودن یک رویه مشخص جهت مدیریت مالی خانه و شیوه دریافت وهزینه اقتصادی بوده و مثلا برخی از ما فراموش می کنیم پاساژ گردی یا خرید ، تفریح نیست !

2. شوهر دوستم این کارو انجام نمی ده  ؟

هیچ چیزی نا پسندتر از یک مقایسه نابجا نیست. حال چه با شوهر یکی از دوستان فعلی تان باشد و چه با خواستگار یا نامزد قبلی تان ! چون شما هیچ وقت نمی توانید از مقابله به مثل همسرتان جلوه گیری کنید، مقایسه بی دلیل و غیر عقلانی جز خراب نمودن روان همسرتان نتیجه ای دربر ندارد. پس لطفا توجه داشته باشید مقایسه همسرتان با هر مرد دیگری حتی پدر و برادرتان اثری جز تخریب شخصیت اوندارد! دوست شما ، شرایط زندگی و خلق وخوی همسرش کاملا با شرایط واقعی زندگی شما متفاوت است. ضمن درک تفاوت ها سعی نکنید با سر کوفت زدن ، کار خود را پیش ببرید چرا که این کار فرجام خوشی نخواهد داشت !

3.  کی می خوای کارتو عوض کنی  ؟

هر مردی از کارش لذت می برد یا حداقل برخی از آقایان کارشان را دوست دارند. مثلا همین صاحب امتیاز مجله آرامش بعد از بیست سال کار مطبوعاتی ، شاهد این همه نا رفیقی واز پشت خنجر خوردن بوده، حالا اگر خانواده ایشان انتظار تغییر شغل رااز ایشان داشته باشد ، پس چه بر سر سلایق و علایقش خواهد آمده ؟ شاید اگر هزینه نکند، متضرر نشده و شرایط مالی بهتری را سپری کند. اما خانم ها معمولا به این نکته توجه نمی کنند که همسران شان به کار و شغل خویش دل می بندند و شخصیت وعزت نفس خود را در جایگاه اجتماعی و کار خویش جست وجوی می کنند . پس اگر هرروز درباره کار آقای خانه پشت سر هم غر بزنید نتیجه ای جز بهم ریختن روان همسرتان نخواهید داشت .

4. توهم عین بابات یا خانواده ات هستی ...

اگر همسرتان نامرتب است یا مناسبت های مهم زندگی تان را فراموش می کند این مورد را با خود او حل کنید واز کشاندن پای پدر ، مادر ، خواهر یا برادر و بقیه افراد خانواده اش به این مشکل اجتناب کنید. وقتی چنین جمله ای را به کار می برید به همسر تان مستقیما این پیغام را می دهید که قصد تحقیر او را دارید. بدیهی است که به کار بردن جملاتی از این دست به نقاط ضعفی که در خانواده همسرتان مشاهده کرده اید اشاره می کند. اگر انصاف داشته باشید ، با مقایسه خانواده خودتان با خانواده های برتر، متوجه خواهید شد که فامیل  و اقوام شما نیز در بعضی از مباحث دارای مشکلاتی هستند .

5. خودم می توانم ، کمک لازم ندارم ...

شاید باور نکنید اما این جمله برای اکثر مردان آثار مخربی دارد. همسر شما مانند هر انسان دیگری از این که وجود موثرو مفید داشته باشد به خودش افتخار می کند. گاه دلیل شما برای بیان این جمله این است که همسرتان کاری که قصد انجامش را دارد به خوبی انجام نمی دهد؛ مشاوران معتقدند حتی اگر عملکرد شوهرتان در انجام کاری با شما متفاوت است آن را به شکلی زننده مطرح نکنید . بعد ها از این که نقش حمایتی همسرتان را از او گرفته اید پیشمان خواهید شد، چرا که با این حرف اورا دیوانه خواهید کرد .

6. مادرم گفت که این کار را انجام می دهی !

وقتی این جمله را می گویید بی شک یک صحنه برای شوهرتان بازسازی می شود؛ این که شما در مقابل دیگران ، زندگی شخصی تان و مشکلات آن را بر ملا کرده اید . بدیهی است از آن پس هر چه از دیگران بشنود را به شما نسبت خواهد داد وبعد ها به صفت ناخوشایند دهن بین هم ملقب خواهید شد. به جای همه اینها ، حتی اگر از یکی از اطرافیان تان به شما هشدار داده شده که همسرتان رفتارهای به طور مثال کنترل کننده دارد، به جای بیان آن از قولسوم شخص این مسئله رااز طرف خودتان مطرح کنید .

7. مرد باش

هیچ چیز به اندازه زیر سوال بردن مردانگی آقایان درد آور نیست . در این دوره و عصر هزاره سوم هیچ شیوه منطقی و ریاضی جهت سنجش اخلاق ، دیانت و مردانگی همه اطرافیان مان و از جمله همسر شما وجود ندارد. شاید شما ندانید اما همسر شما به اندازه کافی از به ظاهر رفیقان خویش نامردی و نا رفیقی دیده است، پس اگر شما هم به کنایه یا نیش زبان یا حتی بدون هر قصد و غرضی این جمله را به او بگویید.

8. همیشه این کارو می کنی !

« آن از وضع غذا خوردنت ، این هم از کارهای خانه انجام دادنت و...» با این کار همسرتان را گیج می کنید که دقیقا کدام کارش شما را آزار داده است .یاد بگیرید دقیقا روی مشکلی که شما ناراحت کرده تمرکز کنید.اگر از این که شوهرتان جوراب های کثیفش را در راهرو انداخته است دلخورید به او نگویید تو همیشه همین جوری هستی. صریح باشید واز کلی گویی پر هیز کنید. این راه بهتری برای رسیدن به یک زندگی سالم و موفق است. برای تغییر یک رفتار به خصوص مثلا دیر به منزل آمدن ، بی توجهی به تکالیف وامور مدرسه بچه ها و برنامه ریزی جهت تعطیلات آخر هفته سعی نمایید، مورد به مورد و مرحله به مرحله با جزئی نگری پیش بروید تا حرف های کلی شما روان همسرتان را بهم نریزد .

9. از دستت خسته شدم

« دیگر از دست تو و فرزندانت عاصی شده ام . ای کاش به تو و خانواده ات بله نمی گفتم . از دست کارهای تکراری وروز مرگی زندگی ام به ستوه آمدم . این ، آن زندگی ای که من می خواستم نبود.» این جمله ها فقط تیرگی روابط و سردی فضای بین شما رابیشتر خواهد کرد. البته اگر می خواهید زندگی مشترک تان را به سکته عاطفی برسانید اشکا لی ندارد اما برای سا زندگی و اصلاح چنین گفتمانی فایده ندارد. برای تغییر شرایط زندگی لازم است ابتدا شرایط پذ یرش حرف های خود را در همسرتان به وجود آورید نه این که بااین طور حرف زدن اورا تا مرز جنون پیش ببرید !

10. به چی فکر می کنی ؟

خانم ها خیلی کنجکاو هستند آنها باید از تمام افکارو احساسات ، علایق، عقاید، گمان ها واشارات شما سر در بیاورند . از سوی دیگر آقایان اصلا دوست ندارند که در مورد همه چیز کاوش کنند و بحث راه بیتدازند . سکوت ، آنها را بیشتر راضی نگه می دارد. پس زمانی که همسرتان در حال مطالعه ، نوشتن ، دیدن ، شنیدن موسیقییا هر کار دیگری هست با طرح یک پرسش بی ربط، رشته افکارش را از هم پاره نکنید، چرا؟ چون این کار شما او را مرز جنون برده و شما نیز به پاسخ وخواسته خود نخواهید رسید. ناراحت نمودن واز کوره به در بردن آقای خانه شما ، به هر دلیل نتیجه دلخواه تان را در پی نخواهد داشت . برای او وزمان استراحش احترام قائل شوید. اجازه دهید فقط به اندازه نیم ساعت اول ورودش به منزل را با آرامش سپری کند .

منبع: اموزش برتر ، آقای دکتر بهروز ایمانی :مدرس دا نشگاه 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha