دکتر خوشنویسان، با بیان اینکه سال گذشته تنها یک چهارم از اعتبارات طرح وارنیش فلوراید پرداخت شد، گفت: با این وضع نمی‌توان انتظار کاهش آمار پوسیدگی را در جامعه داشت.

طرح وارنیش فلوراید در کمبود اعتبارات دست و پا می‌زند

سلامت نیوز: دکتر خوشنویسان، با بیان اینکه سال گذشته تنها یک چهارم از اعتبارات طرح وارنیش فلوراید پرداخت شد، گفت: با این وضع نمی‌توان انتظار کاهش آمار پوسیدگی را در جامعه داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر محمدحسین خوشنویسان، رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با گله‌مندی از اینکه هنوز هیچ اعتباراتی برای برنامه‌های این اداره دریافت نکردیم، گفت: وارنیش فلوراید که یک برنامه ملی کشوری است با وضعیت این اعتبارات با مشکل مواجه شده است. 


وی با بیان اینکه قرار بود که وارنیش فلوراید مشابه برنامه واکسیناسیون اجرا شود، افزود: سال گذشته برای اجرای این طرح یک‌ چهارم اعتبارات مصوب داده شود و با این وضع نمی‌توان انتظار داشت که این برنامه نتیجه بخش باشد چراکه گروه هدف یعنی افراد در رنج سنی شش تا ۱۲ سال باید هر شش ماه یک بار تحت این برنامه قرار گیرند، اما با این وضع اعتبارات نمی‌توان انتظار کاهش آمار پوسیدگی دندان را داشت. 
خوشنویسان ادامه داد: ما برای این طرح تفاهم نامه‌ای هم با آموزش و پرورش امضا کردیم که در حال حاضر این وزارتخانه شاکی است که چرا این طرح اجرایی نشده است. 
وی اظهار داشت: این خدمت در اکثر استان‌ها ارائه شده ولی در برخی از استان‌ها باید فرد هزینه‌ای را برای گرفتن در قبال این خدمت پرداخت کند. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha