سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: 111354

اگر به بیماری پسوریازیس مبتلا هستید و در منطقه ای زندگی می کنید که در آن شرایط آب و هوایی در فصل های مختلف سال تغییر می کند، احتمالاً با تغییرات علایم پسوریازیس مواجه می شوید، در فصل زمستان که نور خورشید کمتر می تابد و هوا سردو خشک است، علایم این بیماری بیشتر می شود، اما در فصل بهار و تابستان که بیشتر روزهای آن آفتابی است و هوا رطوبت دارد، متوجه کاهش علایم آن می شوید.

سلامت نیوز: اگر به بیماری پسوریازیس مبتلا هستید و در منطقه ای زندگی می کنید که در آن شرایط آب و هوایی در فصل های مختلف سال تغییر می کند، احتمالاً با تغییرات علایم پسوریازیس مواجه می شوید، در فصل زمستان که نور خورشید کمتر می تابد و هوا سردو خشک است، علایم این بیماری بیشتر می شود، اما در فصل بهار و تابستان که بیشتر روزهای آن آفتابی است و هوا رطوبت دارد، متوجه کاهش علایم آن می شوید.

بهار و تابستان:اگرچه در ماه های گرم تر علایم این بیماری تا حدی کاهش می یابد ولی برای کنترل این بیماری پوستی لازم است به این نکات توجه کنید:

استفاده از کرم ضد آفتاب:اگرچه در فصل تابستان، بیشتر مردم ساعات بیشتری را در بیرون از منزل سپری می کنند اما باید دانست که قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. بنابراین اگر قرار است مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و در صورت نیاز، دوباره آن را تجدید کنید. با مشورت پزشک، ضد آفتاب مناسب خریداری کنید.

استفاده از کرم مرطوب کننده:در طول فصل تابستان نیز پوست خود را مرطوب نگه دارید. در صورت نیاز می توانید از نوع سبک تر کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

شنا کنید:شنا را به عنوان یکی از فعالیت های تابستانی خود به طور دائم انجام دهید. برخی معتقدند که شنا کردن پوسته های پسوریازیس را از بین می برد. از شنا کردن در استخرهایی که کلر آن زیاد است، بپرهیزید زیرا می تواند باعث ناراحتی پوستی شود.پس از شنا کردن، دوش بگیرید و سپس تمام بدن را مرطوب کنید.

مراقب گزیدگی حشرات و خراشیدگی باشید:در صورت زمین خوردن و خراشیدگی پوست، بلافاصله زخم را ضد عفونی کنید و با چسب ببندید. در نیمی از افرادی که به این ناراحتی پوستی مبتلا هستند، گزیدگی یا خراشیدگی می تواند باعث ایجاد زخم شود.برای پیشگیری هنگام ورزش یا خارج شدن از منزل از لباس آستین بلند و پوشیده استفاده کنید.

نکات ضروری

سالم بخورید:اگرچه برای مقابله با این ناراحتی پوستی برنامه غذایی خاصی توصیه نشده است اما یک برنامه غذایی متعادل، برای کاهش التهاب اتخاذ کنید. برخی مبتلایان از برنامه غذایی ضد التهابی و غذاهای طبیعی و فرآوری نشده استفاده می کنند.مصرف ویتامین D و روغن ماهی می تواند در رفع پسوریازیس مفید باشد.

مراقبت در فصل پاییز و زمستان :در این فصل شرایط داخل و خارج از منزل می تواند روی پوست تاثیر بگذارد. بنابراین برای کنترل این ناراحتی پوستی در ماه های سرد به این نکات توجه کنید.

دمای منزل را کاهش دهید: در داخل منزل، میزان درجه دستگاه گرم کننده را کم کنید تا هوا خشک نشود هرچه هوا رطوبت بیشتری داشته باشد برای پوست بهتر است. بنابراین از مرطوب کننده استفاده کنید. برای گرم نگه داشتن خود، هنگام خواب از جوراب و پتوی راحت استفاده کنید.

رطوبت داخلی بدن را تامین کنید:

برای این که بدن درست عمل کند باید رطوبت داخلی آن حفظ شود. بنابراین میزان مصرف آب را افزایش دهید. از گرفتن دوش های گرم و طولانی بپرهیزید. اگر چه این کار در فصل زمستان قدری سخت است اما هرچه آب داغ تر و مدت زمان دوش گرفتن طولانی تر باشد، پوست آسیب بیشتری می بیند زیرا، چربی طبیعی پوست از بین می رود.

مراقبت از پوست:

از تمیزکننده ملایم استفاده کنید. به محض خارج شدن از حمام، پوست خود را مرطوب کنید. هرچه میزان مرطوب کنندگی کرم بیشتر باشد، بهتر عمل می کند. تمامی روز به ویژه در فصل زمستان پوست خود را مرطوب نگه دارید.

از پوست خود در برابر آب و هوا محافظت کنید:

دمای سرد و باد می تواند به پوست آسیب برساند. بنابراین همیشه از دستکش، کلاه و به طور کلی از پوشش مناسب استفاده کنید.

استرس را به حداقل برسانید: استرس یکی از عوامل بیماری است، برای کاهش دادن استرس ورزش کنید.

منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha