چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 111435

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: سرطان مری در استان شایع‌ترین علت مرگ و میرها است.

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: سرطان مری در استان شایع‌ترین علت مرگ و میرها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، فرهاد پورفرضی اظهار کرد: برای ما هم آمار ایدز مهم نیست بلکه تهیه و تدارک بسته‌های آموزشی بهداشتی و کنترل این بیماری بوده که از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی در مورد برخی ادعاها درباره راه‌اندازی موزه اسناد سلامت یادآور شد: بنده هیچ وقت در مصاحبه‌هایم سخن از موزه اسناد به میان نیاورده‌ام بلکه صحبت بر سر راه‌اندازی موزه سلامت در یکی از بیمارستان‌های قدیمی اردبیل بود که امیدواریم با انجام جابه‌جایی بیمارستان فاطمی زمینه این امر فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: هر چند محل معوض بیمارستان فاطمی تعیین و کلنگ‌زنی شده بود اما به دلیل داشتن معارض عملیات خاکبرداری متوقف شده است تا بعد از حل و فصل این مشکل بتوان در این زمینه اقدام کرد.

پورفرضی در مورد احداث بیمارستان زنان در استان اردبیل تصریح کرد: پیشنهاد کردیم تا بیمارستان آموزشی دانشگاه آزاد اردبیل را به ما تحویل دهند تا بیمارستان تخصصی زنان را در قالب 100 تخت راه‌اندازی کنیم اما تاکنون توافقی در این زمینه انجام نشده است ولی اگر این امر محقق گردد در ارائه خدمات به بیماران زن بستری جدیت و تلاش واقعی انجام می‌شود.

این مسئول به رضایت‌مندی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از سوی اتباع آذری اشاره کرد و افزود: باید از این امر استقبال کنیم تا توریسم سلامت رونق بگیرد و برای توسعه این بخش باید هموطنانمان سطح توقع و تأمل خود را اعتدال بخشند تا مبادا اتباع آذری که اغلب برای استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی به استان مراجعه می‌کنند با نارضایتی روبه‌رو نشوند.

قائم‌مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل یادآور شد: البته از طریق سازمان نظام پزشکی به همه پزشکان گوشزد کردیم تا نظام نوبت‌دهی را رعایت کرده و از ویزیت دسته‌جمعی پرهیز کنند.

پورفرضی در پایان گفت: امروز از وضعیت بیماری‌های واگیردار به غیرواگیردار حرکت می‌کنیم اما همچنان سه علت مرگ و میر در این استان بیماری‌‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و سوانح و تصادفات هستند اما در بین سرطان‌ها سرطان مری در این استان بیشتر شایع است؛ به طوری که اردبیل در کمربندی سرطان مری و معده قرار دارد و باید برای کنترل این وضعیت اقدامات لازم انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha