مسئول انجمن حمایت از بیماران تالاسمی قشم با بیان اینکه ارائه خدمات به بیماران تالاسمی در قشم با مشکلات عدیده‌ای روبرو است، از وجود 120 بیمار تالاسمی در این شهرستان خبر داد.

سلامت نیوز: مسئول انجمن حمایت از بیماران تالاسمی قشم با بیان اینکه ارائه خدمات به بیماران تالاسمی در قشم با مشکلات عدیده‌ای روبرو است، از وجود 120 بیمار تالاسمی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، نسیم احمدی با اشاره به برنامه‌های انجمن حمایت از بیماران تالاسمی گفت: همایش جشنواره غذایی همراه با جشن بادبادک‌ها برای نخستین بار جهت حمایت از بیماران تالاسمی شهرستان قشم با هدف آشنایی خیرین، اطلاع‌‌رسانی همگانی در خصوص پیشگیری از وقوع بیماری تالاسمی، با استقبال بی‌نظیر مردم و مسئولان در پارک زیتون قشم برگزار شد.

وی افزود: عایدات ریالی این جشنواره که از طریق فروش غذاهایی که توسط مردم به صورت خودجوش عرضه شده، گردآوری و در اختیار بیماران نیازمند تالاسمی قرار خواهد گرفت، که گامی مفید در ترویج فرهنگ زیبای نوع‌دوستی بوده و از سویی، راهگشای پاره‌ای از نیازهای مالی بیمارانی که مبتلا به بیماری تالاسمی هستند می‌شود.

احمدی آمار بیماران مبتلا به تالاسمی در شهرستان قشم را 120 نفر اعلام کرد و گفت: انجمن حمایت از بیماران تالاسمی قشم از سال 82 با کمک مردم و خیرین تشکیل شده است.

مسئول انجمن حمایت از بیماران تالاسمی قشم اظهار داشت: نبود بخش مجزا و مجهز، کمبود فضای فیزیکی مناسب، کمبود تجهیزات درمانی و پزشکی و خاص در قشم، ارائه خدمات به بیماران تالاسمی را با مشکل روبرو کرده است.

وی اضافه کرد: تمامی بیماران تالاسمی در حال حاضر در دو اتاق با هشت تخت در تنها بیمارستان قشم تحت مراقبت هستند.

احمدی تصریح کرد: ما مجبوریم به خاطر کمبودها به مراکز خصوصی و درمانی خارج از شهرستان مراجعه کنیم که همین امر باعث شده بیماران جدا از هزینه‌های هنگفتی که متحمل می‌شوند با مسائل و مشکلات دیگری همانند تحمل رنج جابه‌جایی و سفر مواجه شوند.

وی با یادآوری این نکته که 90 نفر از این بیماران از روستاهای اطراف قشم هستند عنوان کرد: با توجه به مشکلات و هزینه‌های زیادی که خانواده‌ها باید برای جابه‌جایی و ایاب و ذهاب متحمل شوند، برخی از مواقع به دلیل مراجعه دیرهنگام برای خونگیری و دیگر خدمات لازم، بیماران با وضعیت وخیم و حاد در مرکز درمانی مربوطه پذیرش می‌شوند.

احمدی با اشاره به این که هر بیمار تالاسمی نیاز به دستگاه پمپ دسفرال دارد اضافه کرد: در بیماران تالاسمی شدید، جهت جلوگیری و دفع رسوب آهن اضافی در بافت‌های حیاتی، نیاز است هر شب به مدت 10 ساعت داروی دسفرال به وسیله پمپ دسفرال به زیر پوست تزریق شود که هر عدد پمپ تزریقی برای هر بیمار یک میلیون 800 هزار تومان تمام می‌شود.

مسئول انجمن حمایت از بیماران تالاسمی قشم خواستار تامین و استقرار یک دستگاه تست آهن بدن در بیمارستان قشم شد و اظهار امیدواری کرد: با توجه به بالا بودن قیمت دستگاه مذکور مسئولان و خیرین نسبت به تامین آن اقدام کنند.

وی در پایان گفت: هر سه ماه یک‌بار این بیماران برای چکاپ باید اقدام کنند که برای آزمایشات هر بیمار 130 هزار تومان اعتبار لازم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha