نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تعیین تکلیف دوره‌های آموزشی بهورز وزارت بهداشت و درمان مخالفت کردند.

سلامت نیوز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تعیین تکلیف دوره‌های آموزشی بهورز وزارت بهداشت و درمان مخالفت کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل مغایرت با طرح تعیین تکلیف دوره‌های آموزشی بهورز وزارت بهداشت و درمان با احکام متعدد قانون مدیریت خدمات کشوری، مغایرت با اصل 75 قانون اساسی و مغایرت با اختیارات تبعیضی مجلس به هیات وزیران با کلیات طرح مذکور مخالفت کردند.

محسن بیگرلی،‌ مشهدی عباسی و رجبی در موافقت با طرح خواستار اختصاص دو سال دوره آموزشی بهورزان به عنوان سنوات خدمات اضافه و در زمان بازنشستگی شدند ولی موسوی اصل،‌ پورابراهیمی و موسوی لارگانی به دلیل بار مالی، مغایرت با قانون خدمات کشوری و قانون اساسی و اختیارات وزارت بهداشت در سایر قوانین کشور با این طرح مخالفت کردند.

سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز اخطار قانون اساسی دادند.

علیرضا محجوب با استناد به بند اصل 3 قانون اساسی پرسید چرا افرادی که با تحصیلات مختلف در شهرها خدمت می‌کنند مزایا می‌گیرند ولی به بهورزانی که در روستاها خدمت می‌کنند چنین مزایایی تعلق نمی‌گیرد؟

عباس قائدرحمت با استناد به اصل 3 قانون اساسی چرا دو سال خدمت بهورزان که از دوره خدمت سربازی هم سخت‌تر است جز سنوات خدمتی بهورزان منظور نمی‌شود؟ این مسئله تبعیض ناروا است.

وی افزود: به بهانه مخالفت شورای نگهبان این طرح را هوا می‌کنند، کمیسیون اجتماعی خلاف قانون اساسی این طرح را رد کرده است.

غلامرضا کاتب نیز در اخطاری یادآور شد: در فصل بررسی لایحه بودجه سال 1393 نماینده شورای نگهبان به دلیل بی‌عدالتی،‌ تبعیض و دوساله بودن این طرح آن را رد کرده بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد نیز در سخنانی طرح تعیین تکلیف دوره‌های آموزشی بهورز وزارت بهداشت و درمان مغایر اصل 75 قانون اساسی دانست و گفت: باید منبع درآمدی مناسبی برای این طرح پیش‌بینی می‌شد ما نمی‌توانیم دولت را ملزم به تحمیل بار مالی کنیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با وارد دانستن اخطار کاتب این اخطار را به رای گذاشت که از 224 نماینده حاضر در جلسه 109 رای موافق، 69 مخالفت و 17 ممتنع داده شد.

به این ترتیب مجلس شورای اسلامی این اخطار را وارد ندانست.

نماینده دولت در سخنانی 80 درصد منابع صندوق بازنشستگی کشوری را از سوی دولت تامین شده دانست و افزود: این مبلغ عددی بالغ بر 14 هزار میلیارد تومان است که توسط دولت تامین می‌شود و اصل شرایط صندوق بازنشستگی خوب نیست.

پس از مذاکرات انجام شده در طرح تعیین تکلیف دوره‌های آموزشی بهورز وزارت بهداشت و درمان به رای گذاشته شد که 224 نماینده حاضر در جلسه 91 نفر با موافق بودند بدین ترتیب طرح مذکور با مخالفت قاطع نمایندگان روبه‌رو شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha