معاون بهداشتی شبکه بهداشت دشتستان گفت: هزینه سالانه هر فرد مبتلا به تالاسمی 15 تا 20 میلیون تومان است.

سلامت نیوز: معاون بهداشتی شبکه بهداشت دشتستان گفت: هزینه سالانه هر فرد مبتلا به تالاسمی 15 تا 20 میلیون تومان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مصیب برهان بعدازظهر امروز در همایش تالاسمی در شبکه بهداشت دشتستان اظهار کرد: شبکه بهداشت دشتستان برنامه‌ریزی خوبی برای کاهش ابتلا به تالاسمی انجام داده است.

وی با ارائه آماری از بروز بیماری تالاسمی در کشور و شهرستان دشتستان افزود: تعداد افراد تالاسمی در کشور ایران 20 هزار نفر است که برای هر فرد تالاسمی سالانه 15 الی 20 میلیون تومان هزینه می‌شود و بیشترین بار مالی بر دوش خانواده‌ها و بعد نظام سلامت است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت دشتستان اضافه کرد: در این شهرستان هم‌اکنون 123 زوج مینور داریم که 109 نفر تالاسمی ماژور دارند و از این تعداد 75 نفر تحت درمان هستند.

وی اضافه کرد: در ارتباط با برنامه تالاسمی استراتژی‌های مختلفی را تاکنون داشته‌ایم که در استراتژی سوم منعی برای ازدواج وجود ندارد و از لحاظ علمی پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

برهان تاکید کرد: زوج مینورها با انجام آزمایش 1PND (تشخیص قبل از تولد )و PND2 در زمان هفته 14 بارداری می‌توانند از تولد نوزادی با بیماری تالاسمی پیشگیری کنند.

وی در ادامه در ارتباط با شعار سال نظام سلامت «یک عمر سلامت با خود مراقبتی» به جنبه‌های مختلف آن اعم از بعد جسمی، روحی، عاطفی، اجتماعی و معنوی پرداخت و به تفصیل این موارد را بیان کرد.

کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری‌ها و کارشناس برنامه تالاسمی شهرستان دشتستان نیز آماری از این بیماری و تاریخچه آن بیان کردند.

در پایان به فعالان برنامه تالاسمی شهرستان دشتستان لوح تقدیر و هدایایی توسط شبکه بهداشت و درمان اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha