استاندار زنجان گفت: بالا بردن آستانه حساسیت موضوعی همچون مواد مخدر در جامعه، به نفع كشور و خانواده ها نیست و باید با رویكردی واقعی بجای برانگیخته نمودن حساسیت در موضوع اعتیاد، به فرآیندهای پیشگیری و درمان معتادین توجه شود.

سلامت نیوز: استاندار زنجان گفت: بالا بردن آستانه حساسیت موضوعی همچون مواد مخدر در جامعه، به نفع كشور و خانواده ها نیست و باید با رویكردی واقعی بجای برانگیخته نمودن حساسیت در موضوع اعتیاد، به فرآیندهای پیشگیری و درمان معتادین توجه شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، جمشید انصاری، با بیان این مطلب كه نباید در برخی از مسائل، حساسیت بیش از اندازه ای در جامعه ایجاد شود اظهار داشت: بالا بردن آستانه حساسیت موضوعی همچون مواد مخدر در جامعه، به نفع كشور و خانواده ها نیست و باید با رویكردی واقعی بجای برانگیخته نمودن موضوع اعتیاد در جامعه، به فرآیندهای پیشگیری و درمان معتادین توجه شود.

وی، با اشاره به اینكه، هم اكنون بیشترین بخش از بودجه كمپ های ترك اعتیاد به تامین دارو اختصاص یافته است، گفت: می توان با تامین بخشی از هزینه های درمانی كمپ ها توسط شركت های بیمه ای، هزینه درمانی كمپ ها را كاهش داد و این هزینه را صرف ارتقاء وضعیت اقامت معتادین در كمپ ها نمود.

استاندار زنجان، خواستار ارائه گزارشی تحلیلی از وضعیت كمپ های ترك اعتیاد استان در جلسات آتی شورا شد و گفت: در راستای مراجعه مجدد بهبود یافتگان و تداوم درمان آنها نیز باید راهكارهای مناسبی از قبیل: تعریف سیستم های مددكاری یا ایجاد روش های انگیزشی اتخاذ شود.

انصاری، فعالیت خیرین در حوزه های مختلف آموزشی و درمانی در استان را بسیار مطلوب دانست و افزود: می توان با انجام برخی فعالیتهای فرهنگی، از ظرفیت ها و توان خیرین استان در جهت حمایت از درمان و اشتغال معتادین بهبودیافته استفاده نمود.

وی،در زمینه تامین اشتغال معتادین بهبود یافته نیز تصریح داشت: بخش قابل توجهی از معتادین چنانچه پس از بهبود در جامعه توزیع شده و در فعالیتهای اقتصادی عادی جامعه جذب شوند امكان بازگشت مجدد آنان به سمت اعتیاد كاهش خواهد یافت.

در ادامه این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بر لزوم استفاده از تشكل های مردمی در حوزه های آموزش، پیشگیری و درمان اعتیاد اشاره نمود و افزود: خوشبختانه استان زنجان از نظر آلودگی به اعتیاد جزو كم مسئله ترین استانهای كشور است.

حمید رضا شهبازی خاطرنشان كرد: اعتبارات حوزه مبارزه با مواد مخدر در سال جاری بر اساس برنامه های ارائه شده از سوی دستگاههای اجرایی، از سوی استان بصورت متمركز توزیع خواهد شد.

تقی نصیری دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه با اشاره به اینكه، استان زنجان در امر مقابله و مبارزه جزء 10 استان برتر كشور و جزو 3 استان پاك كشور به شمار می رود، اظهار داشت: برنامه های یكساله ستاد با 5 اولویت مهم در استان تدوین شده است كه تداوم درمان معتادین پس از خروج از مراكز درمانی، انجام فعالیت پژوهشی جهت شناسایی آمار دقیق جمعیت معتادین، مقابله با تاكید بر اصل كاهش تقاضا، توسعه آموزش های كاربردی پیشگیری و درمان و عملیاتی نمودن طرح اشتغال معتادین بهبود یافته از مهمترین عناوین و اولویتهای كاری ستاد در سال جاری می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha