معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: ویروس کرونا از طریق ابتلای شترها در عربستان گسترش یافته و تاکنون بیش از ۱۴۶ مورد مرگ ناشی از این بیماری ثبت شده است اما حتی یک مورد از این بیماری نیز در کشور ما ثبت نشده است.

سلامت نیوز: معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: ویروس کرونا از طریق ابتلای شترها در عربستان گسترش یافته و تاکنون بیش از ۱۴۶ مورد مرگ ناشی از این بیماری ثبت شده است اما حتی یک مورد از این بیماری نیز در کشور ما ثبت نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمود نبوی افزود: کرونا یک نوع ویروس تنفسی است که در تعدادی از شترها در کشور عربستان دیده و از این طریق به انسان منتقل شد.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 500 مورد ابتلا به این بیماری در کشورهای عربستان، امارات و قطر دیده شده است. این بیماری در بین شترها خفیف است اما اگر به انسان منتقل شود، عوارض شدیدی دارد و بین 30 تا 40درصد مبتلایان فوت می‌کنند.

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: موارد ابتلای انسان به این بیماری تاکنون در کشورهای عربستان، امارات و قطر مشاهده شده و حدود 60 مورد از موارد ابتلا در دو کشور امارات و قطر بوده است اما در کشور با وجود آزمایش900 مورد مشکوک در ‌آزمایشگاه ملی وزارت بهداشت تاکنون هیچ موردی از ابتلا ثبت و گزارش نشده است.

نبوی ادامه داد: بیماری کرونا ویروس در افرادی که سالم و قوی باشند خطر کمتری دارد اما در بین افراد بیمار و ناتوان، و افرادی که در بیمارستان بستری هستند، عوارض شدیدتری دارد به همین علت جداسازی این بیماران از سایر بیماران در بیمارستانها ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha