رییس جامعه متخصصان داخلی کشور اظهار کرد: در کشور ما درصد اندکی از پزشکان با وجود اینکه درآمد خوبی دارند اما پول بیشتری را طلب می‌کنند و این منجر به اتهام زدن‌هایی به همه پزشکان شده و باعث شده تا تلاش آنها نادیده گرفته شود.

هجمه بر علیه جامعه پزشکی به علت تخلف عده محدودی پزشک

سلامت نیوز: رییس جامعه متخصصان داخلی کشور اظهار کرد: در کشور ما درصد اندکی از پزشکان با وجود اینکه درآمد خوبی دارند اما پول بیشتری را طلب می‌کنند و این منجر به اتهام زدن‌هایی به همه پزشکان شده و باعث شده تا تلاش آنها نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار سلامت ایسنا، دکتر خسرونیا در بیست و پنجمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما نیز درصد بسیار کمی از همکاران با درآمد خوبی که دارند پول بیشتری طلب می کنند. مشکلات و تخلفات این عده محدود باعث ایجاد هجمه‌ای بر علیه جامعه پزشکی شده که عادلانه نیست.

وی با اشاره به اینکه به خطر انداختن آبروی پزشکان کار خطایی است و هرکس براساس کاری که انجام می‌دهد باید دستمزد بگیرد، گفت: تعرفه عادلانه باعث کاهش تخلفات می‌شود. امیدواریم که با تعریف عادلانه تعرفه‌ها، این مشکلات و جرایم کمتر شود. تخلف در هر حرفه‌ای محکوم است چه پزشکی که زیاده طلب است و چه کسی که بعد از سال‌ها هنوز به اجرای تعرفه ناعادلانه پافشاری می‌کند.

وی در ادامه با گلایه از قانون مجازات اسلامی در رابطه با پزشکان گفت: این سوال مطرح است که چرا بعد از ماه‌ها هنوز از اسامی و نام اختلاس‌ کننده‌های میلیاردی خبری نیست ولی نام پزشکان در مجلس شورای اسلامی اعلام می‌شود و بعضی از همکاران کادر پزشکی هم از آن دفاع می‌کنند.

خسرونیا در ادامه افزود: در سال‌های گذشته مسئولان به دنبال توجیه اشتباهات خود بودند اما اکنون شایسته‌سالاری در وزارت بهداشت حاکم شده است و مسئولان فعلی واقع‌بینانه به مسائل نگاه می‌کنند.

وی در پایان سخنانش با اشاره به اهمیت وسایل ارتباط جمعی گفت: در سال‌های اخیر مرگ و میر بر اثر بیماری‌هایی چون فشار خون، چاقی، عدم تحرک و استعمال دخانیات زیاد شده است. وسایل ارتباط جمعی باید کمک کنند تا مردم به سمت خودمراقبتی بروند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha