رییس موسسه تحقیقات واكسن و سرم سازی رازی گفت: سالانه با تولید 30 میلیون دوز واكسن انسانی و 350 میلیون دوز واكسن دامی، تمام میزان نیاز مصرف كشور از طریق این موسسه تامین می‌شود.

وی با بیان این مطلب افزود:‌ واكسن‌های تولید دامی‌ شامل واكسن‌های باكتری‌هایی،‌ ویروسی، سیاه زخم، بروسلوز، طاعون گاوی، تب برفكی و سایر واكسن‌هاست كه تمام نیاز مصرفی كشور را تامین می‌كند.

وی با اشاره به این كه این موسسه 95 درصد واكسن مورد نیاز سازمان دامپزشكی كشور را تامین می‌كند، اظهار داشت: سالانه سه میلیارد دوز واكسن‌های مختلف طیور در این موسسه تولید می‌شود.

دلیمی‌ با بیان این كه این موسسه علاوه بر این كه نیاز واكسنی كشور را تامین می‌كند یك موسسه درآمد زا نیز هست، خاطرنشان كرد: این موسسه در سال گذشته حدود 17 میلیارد تومان از بابت فروش واكسن به حساب خزانه پول واریز كرده است كه این میزان در سال 85،‌ 13 میلیارد تومان بوده است.

رییس موسسه تحقیقات واكسن و سرم سازی رازی تصریح كرد:‌ اعتبارات تحقیقاتی و پژوهشی این موسسه در سال 84، از یك هزار و 500 میلیون ریال به ده هزار میلیون ریال در سال گذشته رسیده كه به تبع آن تعداد طرح‌های تحقیقاتی مصوب نیز در این موسسه در طی مدت مذكور افزایش چشمگیری داشته است.

دلیمی ‌در پایان گفت:‌ طی سه سال گذشته 13 آزمایشگاه رفرانس در كشور راه اندازی شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha