رئیس کمیسیون پزشکی قانونی استان تهران گفت: متأسفانه پرونده‌های شکایت از پزشکان به دلیل بدخطی و مشکلات ناشی از آن به شکل قابل توجهی افزایش یافته است که مسائل مختلفی هم برای مردم و پزشکان ایجاد کرده است.

هشدار درباره افزایش مشکلات ناشی از بدخطی پزشکان

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون پزشکی قانونی استان تهران گفت: متأسفانه پرونده‌های شکایت از پزشکان به دلیل بدخطی و مشکلات ناشی از آن به شکل قابل توجهی افزایش یافته است که مسائل مختلفی هم برای مردم و پزشکان ایجاد کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، غلامعلی جعفری در بیست و پنجمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی با بیان این مطلب اظهار داشت: رشته داخلی مادر تمام رشته‌هاست به همین خاطر خواسته و ناخواسته این گروه از پزشکان درگیر پرونده‌های مختلفی می‌شوند.

وی افزود: علی رغم اینکه ما از شکایت علیه پزشکان به خاطر قصورهای احتمالی در این حرفه شرمسار می‌شویم اما در هر صورت واقعیت امر حاکی از این است که هیچ راهی برای جلوگیری از شکایت توسط سیستم قضایی، نظام پزشکی و پزشکی قانونی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پزشکان باید سعی کنند تا حد ممکن از آنها شکایت نشود، ادامه داد: البته باید بدانیم شکایت‌های پزشکی تنها مختص کشور ما نیست زیرا آمارهای کشور امریکا نشان می‌دهد که 120 هزار مرگ و میر ناشی از خطاهای پزشکی طی یک سال در این کشور ثبت شده است.

وی افزود: این امر پنجمین دلیل مرگ و میر در کشور آمریکا محسوب می‌شود یعنی به عبارتی میزان تلفات آن از تلفات تصادفات، سقوط از ارتفاع، غرق شدن و ... خیلی بیشتر است.

جعفری خاطرنشان کرد: کسانی که به طور کتبی برای شکایت به مراجع مختلف مراجعه می کنند 100 تا 400 برابر از کار ما شکایت نمی‌کنند بلکه از کار ما ناراضی‌اند و غر می‌زنند.

وی ادامه داد: در کشور امریکا پزشکی که به دلیل تجویز داروی اشتباهی منجر به مرگ فردی شده بود 50هزار دلار جریمه شد و علت این امر هم فقط ناشی از بدخطی وی بود.

رئیس کمیسیون پزشکی قانونی استان تهران تأکید کرد: در مملکت ما متاسفانه تطابقی میان تعرفه‌ها و هزینه‌ها و هیچ چیز دیگر در این حوزه وجود ندارد اما هنگام جریمه و مجازات، مسایل به خوبی و بادقت علیه پزشکان اعمال می‌شود که این موضوع پذیرفتنی نیست؛ بنابراین تمام مسئولان و دست اندرکاران مربوطه باید به فکر امنیت شغلی پزشکانی باشند که در تمام ساعات شبانه روز به فکر نجات جان مردم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha