یک محقق طب سنتی با اشاره به اینکه برای پی بردن به بسیاری از مشکلات عصبی باید در ابتدا از سلامت قلب بیمار اطمینان حاصل کرد، گفت: داروهای سنتی تقویت قلب تاثیر مستقیم بر سلامت اعصاب دارند.

سلامت نیوز: یک محقق طب سنتی با اشاره به اینکه برای پی بردن به بسیاری از مشکلات عصبی باید در ابتدا از سلامت قلب بیمار اطمینان حاصل کرد، گفت: داروهای سنتی تقویت قلب تاثیر مستقیم بر سلامت اعصاب دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسن اکبری گفت: بسیاری از بیماری‌هایی که به صورت عصبی بروز می‌کند به قلب مربوط می‌شود به طوری که وقتی برون ده قلب به اندازه کافی نباشد، خون کمتری تولید می‌شود و میزان اکسیژن خون نیز کاهش می‌یابد. به همین دلیل مقدار خون کمتری به سلول‌های مختلف بدن و به ویژه به مغز می‌رسد و این خود باعث بروز اختلالات عصبی می‌شود.

این محقق طب سنتی با بیان اینکه طب سنتی جدید به طور کامل موافق با طب سنتی قدیم در زمینه ارتباط مغز با اعصاب است، اظهار کرد: وقتی مغز فرد خون کافی دریافت نمی‌کند باعث کاهش قدرت عضلانی و ایجاد ضعف و سرخوردگی می شود که فرد در طول روز نمی‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد و اختلال رفتاری، تنش روحی و بی حوصلگی را در پی دارد.

اکبری در ادامه افزود: یکی از عوامل مهم تغییر ذائقه عصبی افراد، اصلاح محیط اطرافشان است به طوری که باید تمام ورودی‌های بدن مانند خوردن، آشامیدن، شنوایی و حتی صحنه‌هایی که چشم می بیند را کنترل کرد.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه داروهای سنتی تقویت قلب تاثیر مستقیم برروی تقویت اعصاب دارند، گفت: بهتر است به جای استفاده از نوشیدنی‌های مصنوعی و گازدار از بادرنجبویه، دمی زعفران، عرق بیدمشک و آب سیب زرد استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha