وزیر بهداشت گفت: فعالیت‌های صورت گرفته طرح تحول نظام سلامت در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی قطب شمال شرق کشور، بسیار امیدوارکننده است.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: فعالیت‌های صورت گرفته طرح تحول نظام سلامت در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی قطب شمال شرق کشور، بسیار امیدوارکننده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی که به منظور اطلاع از روند اجرای طرح تحول نظام سلامت به مشهد سفر کرده است، در جمع خبرنگاران گفت: گزارش گیری از فعالیت‌های صورت گرفته طرح تحول نظام سلامت در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی قطب شمال شرق کشور، از آغاز اجرای طرح در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه انجام شد و خوشبختانه نتایج گزارشات بسیار امیدوارکننده و لذت بخش بود.

وی افزود: در این گزارشات نقاط قوت و چالش‌های احتمالی در مسیر اجرای طرح اعلام شد و راهکارهایی نیز ارائه گردید که باید به صورت کشوری در مورد آنها تصمیم سازی شود.

دکتر هاشمی در پاسخ به این سوال مبنی بر چگونگی هزینه کرد اعتبارات در اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: هزینه های انجام شده توسط دانشگاه‌ها بسیار کمتراز رقمی است که به آنها تخصیص داده شده و این نشانگر آنست که روسای دانشگاه ها و مدیران بیمارستانها با دقت و وسواس بسیار هزینه ها را مدیریت کرده اند که منجر به صرفه جویی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه، تاکنون اجرای طرح بسیاردقیق و با عشق وعلاقه انجام شده، افزود: گزارشات ارائه شده نسبت موفقیت ها متفاوت بوده که این امری طبیعی است اما از شهرهای کوچکتر که انتظار کمتری می رفت، موفق‌تر عمل کردند و دو دانشگاه بطور صد درصد گزارشاتی موفقیت آمیز داشته اند.

دکتر هاشمی با تاکید براینکه، نظارت و رصد اجرای طرح بطور دائم انجام خواهد شد، گفت: گزارشات ارائه شده در سراسر کشور که توسط نمایندگان مجلس، ائمه جماعات، استانداران، فرمانداران و گروه های نظارتی ارائه شده، دارای نتایج بسیار عالی است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه، بزودی بسته های بهداشتی نیز اجرایی می شود، افزود: هدف گیری اصلی ما درحوزه بهداشت است اگر چه برای اعتماد سازی بیشتر مردم، از حوزه درمان شروع کردیم چرا که گرفتاری های مردم در این حوزه، بیشتر بود.اما تأکید ما بیشتر بر نگاه سلامت محور به جای درمان محورو تقدم پیشگیری بر درمان است.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح عده ای خارج از سیستم دولتی و وزارت بهداشت هستند که صرفا با هدف حاشیه سازی مسائلی را مطرح می کنند که عمدتا ناشی از کم اطلاعی آنهاست و مدیران باید در این خصوص نگاهی مدبرانه داشته باشند.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: تنها حرفی که می توانم در خصوص برخی از سنگپرانی‌ها در مسیر اجرای این طرح ملی دارند بگویم این است که،" بَلِ الإِنْسَانُ عَلی نَفْسِهِ بَصِیرَةٌ " هرکسی خودش بهتر می داند که در ضمیرش چه می گذرد. ما راه درستی را انتخاب کرده ایم که رضایت مردم که همان رضایت خداست را بدنبال خواهد داشت و بدون توجه به حاشیه سازی ها به مسیر خودمان ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه تاکید کرد: از همه همکارانم می خواهم که اجازه ندهند حاشیه ها، متن قرار بگیرد و از مسیرشان منحرف کند. باید صرفا تمرکزشان بر برنامه هایی که از ستاد اعلام می شود باشد. باید هوشیار باشند و با قدرت، جرات و جسارت همین مسیر روحانی و نورانی را دنبال کنند تا بتوانیم به هدف غایی که رضایتمندی مردم است دست یابیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha