مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: برای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر باید به مردم آگاهی داد، چرا که شهروندان جامعه اسلامی نسبت به یکدیگر مسئولیت دارند.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: برای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر باید به مردم آگاهی داد، چرا که شهروندان جامعه اسلامی نسبت به یکدیگر مسئولیت دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، سیدحسن موسوی چلک در رابطه با پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر اظهارکرد: متاسفانه جامعه نگاه مسئولیت‌پذیری نسبت به مساله اعتیاد ندارد و بسیاری از مردم و حتی مسئولین معتقدند که خود معتاد باید مساله اعتیادش را رفع کند همانگونه که خودش سبب بروز چنین مساله‌ای شده است. لذا باید همه مردم و مسئولین را نسبت به موضوع مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد در جامعه حساس کرد.
وی افزایش پذیرش اجتماعی معتادان پس از بهبودیافتن را یکی از راهکارهای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: در دین مبین اسلام نیزموضوع توبه بیان شده و همیشه مورد توجه بوده است، لذا در مورد مساله اعتیاد باید موضوع پذیرش اجتماعی بازگشت فرد معتاد به جامعه فرهنگ‌سازی شود.
این مددکار اجتماعی ادامه داد: نباید طوری در جامعه رفتار شود که فرد مبتلا به اعتیاد برای همیشه از جامعه طرد شود چرا که در بسیاری از موارد این افراد به دلیل نابسامانی‌های اجتماعی گرفتار مساله اعتیاد و مواد مخدر شده‌اند.
موسوی‌چلک با اشاره به اینکه جامعه باید برای بازگشت معتادان پذیرش داشته باشد، گفت: گسترش اخلاق اجتماعی یکی دیگر از راهکارهای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و سایر آسیب‌های اجتماعی است اگر موضوع اخلاق اجتماعی در کشور توسعه بیشتری پیدا کند، به سمت مشارکت اجتماعی برای مبارزه با مواد مخدر پیش رفته‌ایم.
مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد اظهار داشت: موضوع شادی و نشاط در جامعه باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و لازم است بدانیم همبستگی اجتماعی، بسیاری از مواقع در جامعه‌ای با نشاط محقق می‌شود لذا با افزایش برنامه‌های شاد برای مردم به ویژه جوانان و نوجوانان، گرایش به مواد مخدر به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
موسوی‌چلک مطالبه‌گری اجتماعی در موضوع مواد مخدر برای مردم را لازم دانست و خاطرنشان کرد: امروز موضوع مطالبه‌گری اجتماعی در کشور در رابطه با موضوع مواد مخدر جدی گرفته نشده در حالی که این اقدام برای سبد کالا و یارانه انجام شده است و این یک دغدغه برای جامعه به شمار می‌رود.
وی ابراز امیدواری کرد: انشاءالله با اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که مدتی است توسط وزیر کشور بیان شده و همکاری همه مردم و نهادها، شاهد کاهش اعتیاد در جامعه باشیم.
مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان گفت: امسال بیش از35 میلیارد ریال بودجه در حوزه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر پیش‌بینی شده که این میزان اعتیار در اختیار تشکل‌های مردمی قرار می‌گیرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha