داروی نو‌تركیب «پگیلیتد اینترفرون» برای درمان بیماران مبتلا به هپاتیت C مزمن مقاوم به درمان با تلاش محققان زیست‌فن‌آوری كشور تولید و به بازار دارویی كشور عرضه شد.

دكتر محمدرضا فاضلی، مدیر مركز رشد واحدهای فن‌آوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشكی تهران با اعلام این مطلب به ایسنا خاطرنشان كرد: با عرضه داروی ایرانی «پگافرون» كه كاملا مشابه داروی گران قیمت خارجی (پگاسیس) است، دسترسی بیماران نیازمند به این دارو كه از هپاتیت C مزمن مقاوم به درمان رنج می‌برند تسهیل می‌شود.

وی تصریح كرد: این دارو كه مراحل تحقیقاتی آن در یكی از واحدهای مركز رشد فرآروده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشكی تهران انجام شده، آزمایش‌های كارآزمایی بالینی مختلف را با موفقیت پشت سرگذاشته و با كسب مجوزهای لازم از وزارت بهداشت از چند روز پیش به بازار دارویی كشور عرضه شده است.

دكتر فاضلی درباره قیمت این دارو كه به صورت آمپول عرضه شده است، تصریح كرد: قیمت مشابه خارجی حدود 270 هزار تومان - به ازای هر آمپول - بوده كه با عرضه آمپول پگافرون به قیمت حدود 100 هزار تومان، قیمت مشابه خارجی هم به حدود 130 هزار تومان كاهش یافته است.

وی با بیان این كه چنین كاهش قیمتی درباره داروهای نوتركیب كه بخش زیادی از قیمت آنها مربوط به نوآوری و انحصاری بودن آنهاست عجیب نیست، اظهار كرد: به این ترتیب عرضه داروی ایرانی، هزینه دسترسی بیماران را به هر دو نمونه داخلی و خارجی به میزان قابل توجهی كاهش داده است كه البته با توجه به این كه قیمت این دارو همچنان بالاست امیدواریم این دارو مشمول حمایت‌های بیمه‌یی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha