معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز طرح کنترل بیماری هپاتیت B از مهرماه سال ۱۴۰۳ خبر داد.

آغاز طرح کنترل هپاتیت B از سال آینده

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر حسین فرشیدی در جلسه مشترک وزیر و معاونان وزارت بهداشت با هیات رییسه فرهنگستان علوم پزشکی گفت: طرح ریشه کنی بیماری هپاتیت C با درمان رایگان آغاز شده است و ظرف دو سال پایان می یابد و از مهرماه ۱۴۰۳ طرح کنترل بیماری هپاتیت B شروع خواهد شد.

وی فرهنگستان علوم پزشکی را بازوی قوی نظام سلامت برشمرد و افزود: با توجه به تاکید رییس فرهنگستان علوم پزشکی در خصوص توجه به سلامت مادر و نوازد، طرح «هزار روز اول زندگی» در شهرستان کهنوج به صورت آزمایشی شروع شده است. ۲۷۰ روز از این طرح مربوط به قبل از تولد و دو سال نیز مربوط به بعد از تولد است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در زمینه سلامت روانی و اجتماعی خانه های مشارکت مراکز سراج افزایش یافته و از ۲۳ به ۱۰۰ مورد رسیده است و علاوه بر استقرار ۳۰۰ روانشناس، مددکاران اجتماعی نیز جذب این مراکز شده اند.

فرشیدی اضافه کرد: در زمینه بهداشت دهان و دندان از اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه جدیدی آغاز خواهد شد همچنین در حوزه بیماری های مزمن طبق تفاهمنامه ای که با وزارت آموزش و پرورش داریم، برنامه هایی در مدارس اجرا می شود.

وی با بیان این که واکسیناسیون افراد با واکسن های جدید روتاویروس و پنوموکوک از شهرستان خمیر در استان هرمزگان شروع شد، گفت: برای کنترل بیماری های عفونی یک برنامه پنجساله اجرا خواهد شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان از راه اندازی مرکز تحقیقات و توسعه شبکه و در دستور کار بودن ۲۰ طرح اجرایی توسط این مرکز خبر داد و تصریح کرد: شبکه بهداشتی کشور، پدیده انقلاب و تقویت آن از اهم برنامه های وزارت بهداشت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha