معاون بهداشت وزارت بهداشت، در حال حاضر در حوزه بهداشتی چهار ماموریت در نظر گرفته شده که شامل افزایش امید به زندگی با پیشگیری از مرگ نابهنگام، ارتقای سطح سلامت مردم، اصلاح شیوه زندگی و بالابردن نرخ باروری کلی می شود.

4 ماموریت حوزه بهداشتی/ تحقق 5 هدف در طرح تحول نظام سلامت

سلامت نیوز: معاون بهداشت وزارت بهداشت، در حال حاضر در حوزه بهداشتی چهار ماموریت در نظر گرفته شده که شامل افزایش امید به زندگی با پیشگیری از مرگ نابهنگام، ارتقای سطح سلامت مردم، اصلاح شیوه زندگی و بالابردن نرخ باروری کلی می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علی اکبر سیاری در جمع روسای شبکه های بهداشتی و درمانی استان فارس، اظهار داشت: تحول نظام سلامت برای ارایه خدمات بهتر ضروری بود که خوشبختانه در حوزه درمان اجرایی شده و به دنبال اجرا نمودن این تحول در حوزه بهداشت با راه اندازی شبکه جامع و همگانی سلامت هستیم.

وی بیان کرد: در تحول نظام سلامت به دنبال تحقق پنج هدف هستیم که بر مبنای آنها سلامت مردم را ارتقا دهیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ارتقای سلامت مردم، بهبود کیفیت خدمت، رضایت مردم و کارکنانی که خدمت ارایه می کنند، همچنین با توجه به بالا بودن هزینه های سلامت در دنیا، عدالت و کنترل قیمت از اهدای تحول نظام سلامت است.

وی با قدردانی از رئیس و سایر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه راه اندازی پزشک خانواده شهری در استان فارس، افزود: با توجه به اینکه نظام ارجاع در فارس در حال اجراست، این استان آمادگی بیشتری دارد و زمینه در آن فراهم است تا شبکه جامع و همگانی سلامت را راه اندازی نماید.

سیاری با تاکید بر لزوم اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع، گفت: اجرای این طرح در استان فارس قابل تقدیر است و مشکلات آن نیز به تدریج رفع می شود ، همانگونه که مشکلات امروز نسبت به آغاز کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: شبکه جامع همگانی با مدیریت شبکه بهداشت و درمان و ارایه خدمات سطح یک ، دو و سه اجرا می شود و استان فارس در اجرای این شبکه و فراهم کردن زمینه دسترسی به خدمات برای همگان، می تواند پیش قدم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha