دکتر معصومه ابتکار درجریان سفر به مشهد در جمع کارکنان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی حضور یافت وگفت : حفظ تنوع زیستی منطقه با تعامل و نه تعارض با مردم باید صورت پذیرد.

سلامت نیوز: دکتر معصومه ابتکار درجریان سفر به مشهد در جمع کارکنان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی حضور یافت وگفت : حفظ تنوع زیستی منطقه با تعامل و نه تعارض با مردم باید صورت پذیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به معضلات موجود درسطح سازمان وحفاظت محیط زیست استان ها اظهار داشت : یکی از برنامه های مورد تأکید ریاست جمهوری توجه به مقوله حفاظت محیط زیست در صدر برنامه های اجرایی دولت بوده و خوشبختانه اقدامات چشمگیری در این خصوص محقق شده و این گواه بر آنست که دولت به این نتیجه رسیده که حفاظت محیط زیست در کشوردچار بحران و چالشهای اساسی است.

ابتکارهمچنین ضمن تأکید برضرورت تمرکز برموضوع حکمروایی محیط زیست گفت: باید سازمان از سازو کار قوی برخوردار باشد تا بتواند جهت گیری ها را بر اساس وضعیت و شرایط موجود اصلاح کند .

وی ادامه داد: اعمال نفوذ سیاستهای محیط زیست درقوای سه گانه ،مجمع تشخیص مصلحت نظام و حضور موثر دررسانه ها این امکان را فراهم می آورد تا انقلابی درسیاست های کنونی دربحث مدیریت منابع آب ، بهره برداری از اراضی ومصرف سموم بوجود آید و روند ناپایدار کنونی در کشاورزی و دامداری کشور و نیز فرسایش و آلودگی خاک و کاهش اثرات بقایای کود و سم ومشکلات سفره های آبهای زیر زمینی و تهدایدات تالاب ها حادث شود.

معاون رئیس جمهور  همچنین گفت: هم اکنون نیازمند تغییر رویکرد برای اصلاح نظام حکمروایی محیط زیست هستیم و چنانچه این مهم محقق نشود قادر به دستیابی به اهداف توسعه پایدار نخواهیم بود.

ابتکار به اهمیت ایجاد همگرایی بین دستگاه های اجرایی و مردم اشاره کرد و گفت: مرارت ها و سختی هایی که در حفاظت از تنوع زیستی وپایش آلودگی ها صورت می پذیرد قابل تقدیر است و لیکن برای دستیابی به اهداف کافی نیست و سازمان حفاظت محیط زیست در صدد است تا به یک سازمان تخصصی ، علمی، آموزش دهنده وآموزش گیرنده مبدل شود و درعین حال بتواند ضمن حفظ سلامت خود و رعایت مسیر قانون و اخلاق به عنوان اصلی ترین محور یک سازمان حاکمیتی، بر روند اجرایی امورنظارت کند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: درصدد هستیم آموزش را از سطح محیط بانی و با ضابطین قضایی آغازکنیم وی ادامه داد: با مسئولیت سنگینی که محیط بانان به دوش می کشند ، بدون آموزش با مخاطرات زیادی درخصوص نحوه برخورد با متخلفین روبرو هستند و مشکلات بسیار برای خود و سازمان بوجود می آورند که برای حل این مشکل، همزمان با هفته محیط زیست آموزش محیط بانان کلید خورده و بر این اساس آنان تحت آموز شهای حقوقی، تخصصی، آمادگی جسمانی، قدرت مذاکره ، مدیر ت خشم و... قرار میگیرند.

ابتکار گفت : حفظ تنوع زیستی منطقه با تعامل و نه تعارض با مردم باید صورت پذیرد. این موضوع می طلبد که درکنار آموزش ، موضوع برنامه ریزی مورد توجه قرار گیرد که این موضوع را درسازمان حفاظت محیط زیست سرلوحه برنامه های خود قرار داده وهمانگونه که دولت تدبیر وامید خود را پایبند مقررات و قانون میداند با تسری این دیدگاه، تلاش برای دستیابی به اهداف دولت درموضوع حفاظت محیط زیست صورت گرفته است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha