عضو شورای‌عالی نظام پزشكی كشور، با انتقاد به شیوه توافقنامه مالیاتی منعقد شده فیمابین معاون امور مالیاتی وزارت اقتصاد با رییس سازمان نظام پزشكی گفت: بر مبنای قانون مالیاتی كشور، مالیات بردرآمد و نه بر شغل بسته می‌شود.

دكترعلی تاجرنیا، در گفت وگو با ایسنا، با تاكید بر این كه مالیات باید متناسب با درآمد افراد باشد، اظهار كرد: شاید درآمد متخصصی در محدوده‌ای از شهر تهران بسیار بیش‌تر از درآمد پزشك دیگری با همان تخصص در منطقه جنوبی و حاشیه‌ای باشد حال آن كه در توافقنامه مالیاتی به این امر نگاه ثابتی شده است.

نماینده دندانپزشكان تهران در هیات مدیره نظام پزشكی تهران بزرگ، با بیان این كه روزهای حضور متخصصان مختلف در مطب به تناسب گرفتاری آنان متفاوت است، افزود: به عنوان مثال پزشكی هر روز هفته و دیگری سه روز در هفته در مطب حضور دارد در حالی كه در توافق‌نامه‌های مالیاتی این اختلاف‌ها منظور نشده است.

وی، با اشاره به مقوله تعیین ضرایب و افزایش درصدها توضیح داد: از نظر رتبه بندی رشته‌های تخصصی به لحاظ درآمدزایی، ضرایبی منظور شده كه الزاما صحیح نیست. ممكن است یك متخصص داخلی به لحاظ این كه چهره شناخته شده ایست‌ درآمد بیشتری نسبت به یك جراح زنان داشته باشد، حال آن كه در تعیین ضرایب این موارد منظور نشده است.

عضو شورای‌عالی نظام پزشكی كشور، درباره وضعیت دندانپزشكی عمومی هم گفت: برای مالیات سال 85 دندانپزشكان عمومی افزایش 15 درصدی لحاظ شد كه این شاخص در سال 86، 20 درصد با حداقل 500 هزار تومان است،در حالی كه به علت اوضاع اقتصادی حاكم بركشور، دولت تعرفه‌های مربوطه را بیش از 15 درصد افزایش نداده است. افزایش 20 درصد مالیات با افزایش حداقل معنایی ندارد.

وی، تورم مراكز درمانی از نظر هزینه آب و برق، منشی و سایر خدمات در سال 86 نسبت به 85 را 40 درصد برشمرد و یادآور شد: بدین ترتیب تناسبی بین این افزایش‌ها وجود ندارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha