چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 114384

این روغن ها کاربردهای درمانی زیادی دارد از رفع سوختگی و ترمیم بریدگی گرفته تا رفع علائم سرطان. روغن طبیعی در واقع ماده یا اسانس خوش بو و فراری است که از گیاهان و گل ها، از طریق تقطیر به دست می آید.

خواص درمانی روغن های طبیعی

سلامت نیوز: این روغن ها کاربردهای درمانی زیادی دارد از رفع سوختگی و ترمیم بریدگی گرفته تا رفع علائم سرطان. روغن طبیعی در واقع ماده یا اسانس خوش بو و فراری است که از گیاهان و گل ها، از طریق تقطیر به دست می آید.

از روغن های طبیعی قرن هاست که استفاده می شود. روغن های طبیعی خاصیت درمانی دارد و در حفظ سلامت روحی و جسمی بدن موثر است. به نقل از سایت «Readers Digest» این روغن ها نه تنها خوش بو است بلکه نقش درمانی نیز دارد.

روغن طبیعی، مایع فراری است که از گیاهان یا تخم گل ها، میوه ها، ساقه ها، پوست درخت، ریشه و برگ ها به دست می آید. برای به دست آوردن یک شیشه روغن طبیعی نیاز به چند صد کیلوگرم گل و برگ است.

این روغن ها کاربردهای درمانی زیادی دارد از رفع سوختگی و ترمیم بریدگی گرفته تا رفع علائم سرطان. روغن طبیعی در واقع ماده یا اسانس خوش بو و فراری است که از گیاهان و گل ها، از طریق تقطیر به دست می آید. این روغن ها اگرچه گران است اما مقدار کمی از آن برای رفع بسیاری از بیماری ها کافی است. مهم ترین موضوع در این زمینه انتخاب روغن مناسب برای هر شخص است زیرا هر فرد با توجه به ویژگی های جسمی، واکنش بدن، واکنش عاطفی و ... نیاز به روغن خاصی دارد.ارزش و اثربخشی برخی روغن ها ثابت شده است از جمله نعناع، استوقودوس، لیمو و ...

چند روغن طبیعی و نحوه استفاده از آن
استوقودوس: این روغن آرامش بخش است و از حمله های عصبی می کاهد، سیستم اعصاب را آرام می کند و سوختگی خفیف پوست را تسکین می بخشد. به طور معمول این روغن روی بالشت، ملحفه، گردن، سینه و پیشانی مالیده می شود تا خواب بهتری ایجاد کند.

نعناع: سیستم عصبی را تحریک می کند و میزان اکسیژن خون را افزایش می دهد. یک قطره روغن نعناع مساوی است با ۲۸ فنجان چای گیاهی، برای تمرکز مفید است و هنگام ترکیب شدن با رزماری، به تقویت حافظه کمک می کند. علاوه بر آن نعناع ناراحتی معده را برطرف می کند و کاهش دهنده تب نیز است.

لیموترش: این میوه برای از بین بردن زگیل مفید است. ضدباکتری قوی به حساب می آید و خارش و زخم ها را درمان می کند. کدری پوست را رفع و به سیستم ایمنی بدن کمک می کند و در تهیه مواد پاک کننده ضدباکتری از آن استفاده می شود.

کندر: این روغن باعث تاثیرگذاری بیشتر روغن های دیگر می شود و از طریق آن روند درمان بهتر طی می شود.

کندر قابلیت از بین بردن سلول های سرطانی را دارد، با التهاب پوست و جوش های ریز مقابله می کند.

منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha