رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از دریاچه خلیج‌فارس گفت: هزینه نگهداری دریاچه چیتگر منطقی نیست.

سلامت نیوز: رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از دریاچه خلیج‌فارس گفت: هزینه نگهداری دریاچه چیتگر منطقی نیست.

محمد حقانی در این بازدید گفت: به نظر می‌رسد مشکلات زیست‌محیطی دریاچه چیتگر از جمله بوی بد آب و پشه‌هایی که مردم این منطقه را آزار می‌دهند، با حضور پیمانکار نظافت این دریاچه تعدیل شده و جای تشکر از شهرداری برای احداث این دریاچه دارد، ولی باید مشکلات فضای پیرامونی آن رفع شود.

وی درباره مشکلات فضای حاشیه این دریاچه گفت: تبخیر سالانه دریاچه چیتگر 2 میلیون مترمکعب آب است در حالی که هنوز شرکت عمران شهرداری، دریاچه را به بخش بهره‌برداری تحویل نداده و جای فعالیت‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی در این دریاچه خالی است. حقانی اضافه کرد: تنها کسانی که از این دریاچه سوءاستفاده کرده‌اند، بسازوبفروش‌های حاشیه این دریاچه هستند.

ساخت‌وسازهای فراوانی در حاشیه این دریاچه انجام شده که بسیاری از آنها طبق طرح جامع و تفصیلی نیست و برج‌سازی بدون قاعده و قانون انجام می‌شود.

وی همچنین به بحران کمبود آب در تهران اشاره کرد و درباره تاثیر دریاچه بوستان چیتگر بر بحران کم‌آبی در تهران گفت: از هشت‌میلیون‌ مترمکعب حجم آب دریاچه، سالانه دومیلیون‌مترمکعب آب بخار می‌شود و به‌نظر می‌رسد منطقی نیست با کمبود فراوان آب در تهران، این میزان تبخیر آب را بتوانیم تحمل کنیم.

حقانی اضافه کرد: شهرداری برای تامین آب مورد نیاز این دریاچه، اقدام به خرید آب از وزارت نیرو کرده و سالانه مبلغ قابل‌توجهی بهای آبی را می‌دهد که در حال تبخیر است. بنابراین منطقی نیست از هزینه مردم شهر، پول آبی را بپردازیم که برای تبخیر در این دریاچه ریخته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha