رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: طرح مدارس مروج سلامت در ۶۰۳ مدرسه اجرا شد.

سلامت نیوز : الهه حسن‌پور، رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در خصوص برنامه‌های این اداره اظهار داشت: آموزش با رویکرد اصلی سلامت مورد توجه است و همه برنامه‌ها با رویکرد آموزشی و ارائه خدمات است.

وی ادامه داد: بحث سلامت دهان و دندان، طرح‌های آموزشی پیشگامان سلامت، بهداشت‌یاران مدارس و ارتقای سلامت نوجوانی در مدارس اجرا شد.

حسن پور ادامه داد: طرح مدارس مروج سلامت نیز در 603 مدرسه اجرا شد که در سال قبل آن، 435 مدرسه موفق به دریافت ستاره شدند که 131 مدرسه 5 ستاره دریافت کردند که این ستاره‌ها نشان دهنده آن است که این مدارس مروج و ارتقا دهنده سطح سلامت هستند.

وی به محورهای مدارس مروج سلامت اشاره کرد و افزود: این مدارس 8 محور دارد که اگر مدرسه‌ای در همه این محورها ارتقاء سطح داشته باشد 5 ستاره را دریافت می‌کند و این محورها شامل برنامه‌های جامع آموزشی سلامت، سلامت و ایمنی محیط مدارس، تحرک فیزیکی و تربیت بدنی در مدارس، بهبود تغذیه‌ای دانش‌‌آموزان، ارائه خدمات بالینی و نظام مراقبت از سلامت دانش‌آموزان، ارتقای سلامت کارکنان مدارس، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای و مشارکت والدین، جامعه و شبکه داوطلبان در برنامه ارتقای سلامت دانش‌آموزان است و مرجع صدور این ستاره‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش است.

فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha