مدیر کل دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی سوءمصرف و قاچاق مواد پیام داد: اختلالات مصرف مواد مخدر قابل پیشگیری و درمان‌پذیر هستند.

سلامت نیوز : یورت فدوتف ،مدیر کل دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد به مناسب روز جهانی سوءمصرف و قاچاق مواد پیامی را منتشر کرد که در مراسم امحای بیش از 50 تن مواد مخدر و روانگردان که به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر و با حضور وزیر کشور و دادستان تشکیل شده بود، قرائت شد.

مدیر کل دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد اظهار داشت: مواد مخدر رفاه و سلامت افراد را تهدید می‌کند و حدود 200 هزار نفر سالانه بر اثر مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند اما مواد تنها بر مصرف‌کنندگان اثر نمی‌گذارد آنها همچنین سختی و بدبختی عظیمی را برای خانواده‌ها و عزیزان‌شان به همراه دارند.

فدوتف گفت: اختلالات ناشی از مصرف مواد به تدریج باعث تضعیف روابط نزدیک می‌شود به خانه و خانواده و به خصوص زندگی کودکان آسیب می‌رساند و می‌تواند فرصت‌های شغلی و آموزشی را از بین ببرد، اثرات مواد را می‌توان در جوامع، سیستم‌های عدالت کیفری و جامع احساس کرد.

وی در این پیام تصریح کرد: موضوع دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان‌یافته برای روز جهانی سوء مصرف و قاچاق مواد، پیامی امیدبخشی را نوید می‌دهد؛ اختلالات مصرف مواد مخدر قابل پیشگیری و درمان‌پذیر هستند.

مدیر کل دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد تصریح کرد: کسانی که از اختلالات مصرف مواد رنج می‌برند می‌توانند از طریق درمان شاهد‌مدار مورد حمایت قرار بگیرند و بسیاری از کسانی که جان خود را از دست می‌دهند به دلیل مصرف پیش از آن است که قابل پیشگیری است. وقتی کودکان و جوانان باید در مورد خطرات مواد مخدر آموزش‌های لازم را ببینند.

فدوتف پیام خود را در سه بخش تقسیم کرد و گفت: بخش اول آن است که موفقیت پایدار علیه مواد مخدر به‌ رویکردی یکپارچه، جمعی و متواضع نیاز دارد که این رویکرد را در کنوانسیون‌هایی که به کاهش تقاضا و عرضه می‌پردازند می‌توان یافت.

مدیر کل دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد تصریح کرد: بخش دوم یک رویکرد متوازن شامل اقدامات جامعی است که در پیشگیری، درمان، بازپروری، یکپارچگی و حفاظت اجتماعی متمرکز است و سومین بخش نیز علم کلید است.

وی افزود: دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد خلاء موجود بین علم و ممارست را از طریق گفت‌وگو بین سیاستگذاران و جامعه علمی پر کرده است که همه این عوامل با هم، مأموریت جهانی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد را در جهت ارتقا و حمایت از دستیابی به درمان وابستگی مواد و خدمات مراقبت و پیشگیری از HIV برای افرادی که مصرف‌کننده مواد هستند در راستای استانداردهای حقوق بشر تشکیل می‌دهد.

مدیرکل دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: در روز جهانی سوءمصرف و قاچاق مواد مخدر مهم است یادمان باشد که اختلالات مصرف مواد قابل پیشگیری و درمان‌پذیر هستند؛ به یاد داشته باشیم هرجا کمک‌رسانی هست، امیدی هم هست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha