رییس انجمن داروسازان ایران باانتقاد از اظهارات یکی از مسئولان سازمان غذا و دارو مبنی بر تخلف برخی داروخانه‌های شمال شهر تهران در زمینه ارایه داروهای مسافری هشدار داد که چنین صحبت هایی به قداست و حرمت داروخانه لطمه می زند.

سلامت نیوز: رییس انجمن داروسازان ایران باانتقاد از اظهارات یکی از مسئولان سازمان غذا و دارو مبنی بر تخلف برخی داروخانه‌های شمال شهر تهران در زمینه ارایه داروهای مسافری هشدار داد که چنین صحبت هایی به قداست و حرمت داروخانه لطمه می زند.

دکتر رهبر مژدهی آذر در گفت وگو با ایسنا، در این باره گفت: اخیرا یکی از مسوولان سازمان غذا و دارو در سمیناری عنوان کرد که در داروخانه‌های زعفرانیه، تجریش، الهیه و... با حجم زیادی از داروهای تقلبی و قاچاق مواجه هستیم که در نامه‌ای به سازمان غذا و دارو اعتراض داروخانه‌های شمال شهر تهران را به این اظهارات عنوان کردم.

مژدهی آذر افزود: با توجه به بازرسی‌های ادواری و مستمر معاونت‌های مربوطه در دانشگاه‌های علوم پزشکی، چنین اظهاراتی جای تعجب دارد. در این زمینه درخواستمان آن است که در صورت وجود چنین مواردی، مراتب به دانشگاه علوم پزشکی مربوطه و همچنین رونوشتی نیز به انجمن داروسازان ارایه شود.

وی با بیان اینکه در مقابل چنین اظهاراتی باید ازعملکرد داروخانه‌ها دفاع کنم، افزود: هرچند ممکن است از میان هزاران داروخانه در کشور، داروخانه‌ای هم باشد که تخلفی کرده باشد، اما اینکه به شکلی علنی قفسه‌ای در داروخانه قرار داده و داروهای تقلبی ارایه دهند را صحیح نمی دانم.

مژدهی آذر تاکید کرد: داروخانه مکان مقدسی است و حرمت خاصی دارد؛ به طوری که مردم کادر داروخانه را محرم اسرار خود می دانند و حتی بدون پرداخت ریالی از داروخانه ها مشاوره و راهنمایی می گیرند. این چنین صحبت هایی به قداست و حرمت داروخانه که به پایگاهی برای مراجعه مردم هنگام کسالت روحی و جسمی می ماند، لطمه می زند.

رییس انجمن داروسازان در پایان گفت: با توجه به حساسیت کار داروخانه‌ها خواهش می‌کنم در مورد داروخانه‌ها با احتیاط برخورد شود و اگر هم تخلفی وجود دارد طبق روال قانونی عمل شده، به دانشگاه مربوطه و همچنین انجمن داروسازان اعلام شود. نباید کاری کرد که به خاطر تخلف عده‌ای قلیل و محدود، عزت و حرمت جامعه داروسازان و داروخانه ها زیر سوال رود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha