مدیر برنامه ریزی محیط زیست شهری شهرداری مشهد از شناسایی 23 کانون سالک در این شهر خبر داد و گفت: ریشه کن کردن بیماری سالک در شهر امکانپذیر نیست.

ریشه كن كردن سالك در مشهد امكان پذیر نیست

سلامت نیوز: مدیر برنامه ریزی محیط زیست شهری شهرداری مشهد از شناسایی 23 کانون سالک در این شهر خبر داد و گفت: ریشه کن کردن بیماری سالک در شهر امکانپذیر نیست.

رمضانعلی شورایی در نشست خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از بیماری هایی که با آغاز فصل تابستان در شهر مشهد افزایش پیدا می کند، بیماری سالک است. ریشه کن کردن این بیماری در شهر امکانپذیر نیست. اما پیشگیری از شیوع آن و جلوگیری از ایجاد شرایط رشد پشه ناقل سالک از اهم برنامه های مدیریت شهری مشهد از سال های گذشته تاکنون بوده است.

شورایی درباره اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی شهرداری مشهد برای جلوگیری از شیوع بیماری سالک تصریح کرد: شهرداری مشهد برای جلوگیری از شیوع این بیماری در سال جاری بالغ بر یک میلیارد و 280 میلیون ریال اعتبار اختصاص و در بین مناطق شهرداری توزیع کرده است.

وی با اشاره به شناسایی 23 کانون سالک و نقاط مستعد شیوع این بیماری در شهرستان مشهد گفت: نصب توری در پنجره ها و ممانعت از خروج فرزندان در هنگام غروب که اوج فعالیت پشه ناقل است دو نکته مهم است که شهروندان باید به آن توجه کنند.

منبع:روزنامه کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha