چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 115457

پزشکان توصیه می‌کنند زنان باردار و مادرانی که تازه وضع حمل کرده‌اند باید نسبت به علائم عفونت‌های کشنده هوشیار باشند.

سلامت نیوز: پزشکان توصیه می‌کنند زنان باردار و مادرانی که تازه وضع حمل کرده‌اند باید نسبت به علائم عفونت‌های کشنده هوشیار باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان دانشگاه آکسفورد در این رابطه اظهار داشتند: بیشتر زنان در صورت ابتلا به عفونت خونی با مصرف آنتی‌بیوتیک بهبود می‌یابند اما در صورت ابتلا به انواع شدید عفونت‌های خونی، درمان سریع و اورژانسی آن ضروری است و نباید از آن غافل شد.

«سپسیس» یا عفونت خون که عامل اصلی مرگ و میر مادران تازه وضع حمل کرده در انگلیس به حساب می‌آید، موجب می‌شود سیستم ایمنی بدن بیش از حد فعال شود و این وضعیت واکنش‌هایی را به دنبال دارد که در نهایت می‌تواند به نارسایی اعضای بدن منجر شود.

پرفسور «ماریان نایت» از دانشگاه آکسفورد گفت: پزشکان باید آگاه باشند تجویز داروهای آنتی بیوتیک به تنهایی از عفونت‌های شدید جلوگیری نمی‌کند.

به گفته پرفسور نایت، اکثریت زنانی که در دوران بارداری و پس از آن دچار عفونت خون می‌شوند با دارو به سرعت بهبود می‌یابند اما با این حال تعداد محدودی از آنان حتی پس از مصرف آنتی‌بیوتیک دچار سپسیس حاد یا شوک سپسیس می‌شوند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، نایت گفت: تصور می‌کنیم عفونت با مصرف آنتی‌بیوتیک درمان شود اما نتایج این مطالعه تایید می‌کند که هنوز هم شماری از زنان در این کشور بر اثر ابتلا به عفونت خونی در دوران بارداری و پس از آن، جان خود را از دست می‌دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha