چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 115466

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت خسارت طوفان اخیر پایتخت گفت: خسارات به بار آمده و دیه افراد مجروح و مقتول باید طبق قانون پرداخته شود و ستاد حوادث غیرمترقبه وابسته به دولت و همچنین شهرداری تهران، باید به این موضوع رسیدگی کنند.

سلامت نیوز: رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت خسارت طوفان اخیر پایتخت گفت: خسارات به بار آمده و دیه افراد مجروح و مقتول باید طبق قانون پرداخته شود و ستاد حوادث غیرمترقبه وابسته به دولت و همچنین شهرداری تهران، باید به این موضوع رسیدگی کنند.

محمد حقانی در گفتگو با مهر با بیان اینکه به 128 خودرو به دلیل پرتاب اجسام یا سقوط درخت و سایر اشیاء خسارات کلی و جزئی وارد شد، گفت: در طوفان 2554 درخت ریشه کن شد یا تنه آن به طور کلی شکست، همچنین 13 مورد سقوط دکل برق و تاسیسات مخابراتی را در تهران شاهد بودیم، تابلوهای مغازه ها، علایم راهنمایی و رانندگی و سایر موارد 109 مورد سقوط کرد. همچنین 35 مورد سقوط از داربست داشتیم.

وی ادامه داد: طوفانهای اخیر باعث شد دست کم 1128 مورد خاموشی برق فشار ضعیف (خانگی و تجاری) را در مناطق مختلف تهران، ثبت کنند. درباره قطعی برق در پست های توزیع برق منطقه ای هم 19 مورد قطعی مشاهده شد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تیرهای چراغ برق در 8 مورد دچار شکستگی شدند گفت: سیمهای برق و خطوط انتقال نیرو جمعا 185 مورد دچار پارگی شدند که عامل قطع برق در مناطق مختلف بود.

حقانی اضافه کرد:در روز طوفان اصلی تهران، دست کم 505 مورد حادثه گزارش ش که سازمان آتش نشانی به همه آنها رسیدگی کرد و از این میزان، 320 مورد مستقیما با طوفان و پیامدهای آن ارتباط داشت،از لحاظ صدمات انسانی نیز  نیز 48 نفر دچار ضربه به بخشهای مختلف بدن از جمله سر (آسیب مغزی) و شکستگی های چندگانه شدند و هفت نفر دچار مجروحیت با منشا نامخشخص شدند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پنج نفر از ارتفاع سقوط کردند که بیشترین میزان مرگ و میر در این بخش بود، گفت: پنج نفر در اثر طوفان دچار تصادف شدند، پنج نفر دچار خراشیدگی و چهار نفر به دلیل طوفان و برخورد اشیاء سرگردان دچار پارگی در بافتهای بدن شدند و جمعا 81 مجروح و 5 فوتی داشتیم.

محمد حقانی در پایان ضمن تاسف از مرگ 5 تن از شهروندان در این سانحه گفت: تهران، شهر سانحه خیزی است و یقینا سوانحی از این دست، باز هم تکرار خواهد شد. امیدواریم مسئولان ذیربط از جمله مدیران سازمان هواشناسی، بتوانند این رویدادهای جوی را به موقع پیش بینی و اطلاع رسانی کنند و شهروندان نیز با رعایت اصل "مراقب از خود" در مواقع بحرانی، آسیب به شهروندان را به حداقل برسانند. زیرا نیروی انسانی یک شهر، اصلی ترین سرمایه ای است که در جامعه وجود دارد.

وی همچنین تاکید کرد: خسارات به بار آمده و دیه افراد مجروح و مقتول باید طبق قانون پرداخته شود و ستاد حوادث غیرمترقبه وابسته به دولت و همچنین شهرداری تهران، باید به این موضوع رسیدگی کنند و شورای شهر خود را موظف می داند تا رسیدن به نتیجه نهایی جهت جبران خسارات، موضوع را پیگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha