عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ساوه، با بیان اینکه افزایش تعرفه‌های پزشکی پیامدهای منفی در جامعه ایجاد می‌کند، گفت: افزایش تعرفه پزشکی باعث افزایش سایر تعرفه‌ها در سطح جامعه خواهد شد و این اقدام به نفع مردم نیست.

افزایش تعرفه‌های پزشکی پیامد منفی در جامعه به دنبال دارد

سلامت نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ساوه، با بیان اینکه افزایش تعرفه‌های پزشکی پیامدهای منفی در جامعه ایجاد می‌کند، گفت: افزایش تعرفه پزشکی باعث افزایش سایر تعرفه‌ها در سطح جامعه خواهد شد و این اقدام به نفع مردم نیست.

دکتر فاطمه زارعی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه افزایش تعرفه‌های پزشکی تنها برای اندکی از پزشکان موثر است، افزود: متاسفانه امروزه پزشکان رقم های بالاتری از میزان تعرفه‌های تعیین شده از بیماران دریافت می کنند و این با اصول نظام پزشکی و سطح درآمد مردم جامعه مطابقت ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه افزایش تعرفه‌ها برای پزشکان دولتی باعث کاهش خطاهای پزشکی می شود، خاطرنشان کرد: با افزایش تعرفه‌ها پزشک خود را موظف می داند تا وقت بیشتری برای بیمار صرف کند، همچنین می‌تواند علاوه بر معاینه و ویزیت، زمان بیشتری را برای صحبت کردن با بیمار صرف کند در نتیجه با انجام این کار بیمار از نظر روحی و روانی تاثیر می‌پذیرد و مراحل بهبودی نیز با موفقیت پیش می رود.

زارعی همچنین افزود: علاوه بر افزایش تعرفه های پزشکی در جامعه، بهتر است سعی شود تا تعداد پزشکان با بیماران مطابقت داشته باشد چرا که وقتی این هماهنگی بین پزشک و بیمار در بیمارستان ها و مراکز وجود نداشته باشد افزایش تعرفه های پزشکی تاثیرگذاری مثبت نخواهد داشت و همچنین برای کسب حداکثر بازدهی باید از پزشکان جوان که جویای راه یابی در عرصه کار پزشکی هستند استفاده شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ساوه با اشاره به اینکه مشکلات مالی پزشکان برهمه جنبه‌های زندگی آنها تاثیر می‌گذارد، تصریح کرد: عدم حمایت مناسب مالی از پزشکان باعث پایین آمدن سطح بازدهی کاری و ایجاد مشکلات مالی برای آنها می شود که نتیجه آن سلب توجه کافی به بیمار است. در واقع حمایت مناسب مالی و مادی از پزشکان، خاطری آسوده برای آنها فراهم می آورد و بسیار مورد اهمیت است چرا که آنها با جان مردم جامعه سرکار دارند و آرامش فکری پزشک، بازده موفقیت آمیز آنها را افزایش می دهد.

وی در پایان با بیان اینکه تنها 10 درصد جامعه پزشکی سطح درآمدی بالایی دارند، اظهار کرد: برای افزایش تعرفه های پزشکان، باید سطح عمومی جامعه را نیز از نظر درآمدی در نظر گرفت و آنها را با هم مطابقت داد تا مانعی برای استفاده از خدمات پزشکان برای افراد جامعه وجود نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha