اگر بیماریت خیلی خیلی اورژانسی باشد و حالت خراب، کسی بالاخره پیدا می شود و با اورژانس تماس می گیرد. اورژانس در اکثر مواقع خیلی زود از راه می رسد اما دیگر رسیدن به بیمارستان با خداست

سلامت نیوز :اگر بیماریت خیلی خیلی اورژانسی باشد و حالت خراب، کسی بالاخره پیدا می شود و با اورژانس تماس می گیرد. اورژانس در اکثر مواقع خیلی زود از راه می رسد اما دیگر رسیدن به بیمارستان با خداست. 
عوامل مختلفی هستند که فکر می کنی تو خیلی بهتر از این می توانستی در خانه حتی اگر تنها از خودت مراقبت کنی!! گذشته از همه این حرف ها، تهویه مناسبی که برای یک بیمارستان تعریف نشده است بحث دیگری است.
با چند نفر از کسانی که روز قبل از بیمارستان کودکان بازدید داشتند صحبت می کنیم. همه از نبود تهویه مناسب شکایت دارند. 
حس خفگی به ما دست می دهد
ب.ب می گوید: اینکه تهویه مناسب نیست و همچنین هوای گرمی که در جریان است، عامل تولید بو در فضاست و این بو مشام هر مراجعه کننده ای را آزار می دهد.   خانم م. ط می گوید: بوی بیماری، دارو و الکل که در فضا پیچیده است و حس خفگی که به آدم دست می دهد. جالب اینجاست که این اتفاق در فضایی می افتد که جان کودکان به جای اینکه رو به سلامتی پیش برود، در خطر و تهدید به دوباره مبتلا شدن به همان بیماری یا بیماری دیگر است. حتی اگر این موضوع برای بزرگسالان نیز اتفاق بیفتد، باید مورد توجه قرار بگیرد. اشتباه کردید با من تماس گرفتید!
نخست با یکی از اعضای کمیسیون بهداشت، عبدالرحمان رستمیان تماس گرفتیم که وی متذکر شد ما اشتباه کرده ایم و این کار و بررسی تاسیسات بر عهده کمیسیون عمران است. اگر خیلی هم قضیه بزرگ است می شود با مشاور عالی که از طرف وزارت بهداشت برای انجام پروژه های تهویه معرفی می شود. 
برای یک بیمارستان برویم بررسی؟
خب ما اشتباه کردیم، می رویم به سراغ کمیسیون عمران! کمیسیون عمرانی که می گوید اگر این گزارش به ما برسد و البته نه برای یک بیمارستان بلکه برای چند بیمارستان در سطح کلان و کشور بررسی می کنیم. این قضیه از زبان نبی الله احمدی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی است. 
شما به من نشان بده!
وی می گوید که باید گزارش مردمی داشته باشیم و بعد هم اگر وضعیت خیلی شدید است به وزیر بهداشت شکایت کنیم! صحبت به اینجا می کشد که باید با پیمانکار ساختمان صحبت کرد و بعد هم مهندس تاسیسات مسئول کار است. ضمن اینکه توضیح می دهند شاید مکانی قدیمی است که امکان نصب تهویه مناسب نبوده است یا نسبت به تاسیسات تهویه بزرگ است!! شاید نظارت خوب نبوده و فقط این نوع موضوعات باید در سطح کلان گزارش و بررسی شوند. سوال اینجاست مگر یک تهویه مناسب با فضا در نظر گرفته نمی شود یا همه به فکر خودشان هستند و بیماران به ....؟
نتیجه بی نتیجه!
ینجاست که آیا اگر برای فرزندان همین افراد همین مشکل ها به وجود بیاید، همین پاسخ ها را از همکاران خود انتظار دارند؟ مسلما خیر!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha